Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 20:14   #1
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Snuppa blir 3 år og ønsker seg "prinsessekake" (jeg kommer aldri til å klare å lage denne, men her er vissnok drømmekaken):


Jeg har en slik høy kakeform med riller og hull i midten (husker ikke hva det heter. Kaken vil se noe slik ut, bare høyere):

Dette skal fungere som skjørt.
Hvor lang steketid må jeg beregne når formen rommer ca 1,5 l væske og er ca 9 cm høy?

Hvis noen bakekyndige har gode tips å komme med, mottas disse med evig takknemlighet!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:55   #2
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Jeg stekte min amatør-kake i 35 min. Jeg stakk en trepinne i midten for å være sikker.

Snuppa ble veldig fornøyd. Mannen min syntes kaka så ut som en "strippe-dame"

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:02   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Du kan bare lage en langpannekake og legge lag oppå hverandre, med fyll som fester lagene sammen, og så skjære til for å få fasongen riktig. Dokka stapper du bare nedi etterpå.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:13   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Min stakkars treåring får en sjokoladekake formet som et 3 tall.
Flotte kaker dette.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 22:28   #5
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Jeg vil anbefale en Enkel Løsning™, som jeg med hell prøvde på Storesøsters fireårsdag nå nylig. Jeg lagde en vanlig langpannesjokoladekake som jeg skar ut i prinsessekronefasong, hadde på glasur og pyntet med masse nonstop.





(Navnet er for anledningen sladdet. )

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:10   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Damen vår sist stekte i ca. en time nederst i ovnen.

Inni er det sjokoladekake forøvrig. Skjørtet er i marsipan som jeg farget med rosa cacasfarge og kjevlet ut til på en plastpose. Tegnet en jenv sirkel etter mål fra en tallerken. Overdelen er også i marspian, kattet sammem på et vis. Laget med grønn overdel på kjolen til barnehagekaka og den ble finere.
Slett ikke stor jobb !
Lykke til !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 21:39   #7
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Prinsesskake til 3 åringen (steketid?)

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Slett ikke stor jobb !
Lykke til !


Så du det, Ginger2? Slett ikke stor jobb!!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no