Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noe sunt med rabarbra i?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 14:32   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sunt med rabarbra i?

Jeg forsøker innbitt å gå ned noen kilo, men nå har det stoppet litt opp.

I dag på butikken så jeg at de hadde fått inn rabarbra. Jeg virkelig elsker rabarbra. Rabarbra i seg selv kan vel ikke være så ille. Problemet mitt er at alle ting jeg har pleid å lage med rabarbra i er så fryktelig usunt. Er det noen som har en oppskrift som inkluderer rabarbra som bare er moderat usunn?

Om ikke annet får jeg kutte den opp i små biter, strø kanel på og tømme over et par skjeer med vaniljeyoghurt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 14:38   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Rabarbra i seg selv er faktisk giftig. Men det skal enorme mengder til da, så man greier ikke spise så mye. Jeg kan i grunn ikke se for meg at man kan lage noe med rabarbra som ikke inneholder sukker. Det går jo an å lage en smuldrepai, bruke grovt mel i paideigen og kutte mengden sukker i rabarbraen oppå?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 15:01   #3
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Jeg har fått ovnsbakt rabarbra servert som grønnsak, til kylling tror jeg det var.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 08:54   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Det ble en helt standard rabarbrasuppe, men med betydelig redusert sukkermengde. Det var ikke særlig sunt, men himmelsk godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 08:57   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Grete Roede har vel noen oppskrifter på smuldrepai-lignende greier eller kaker som du kan bruke rabarbra i, tror jeg. Mener faktisk å huske å ha sett en GR-rabarbraoppskrift. Skal se hva jeg finner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 09:06   #6
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Det går an å bruke rabarbra i stedet for sitron som tilbehør/smakstilsetter til f.eks. laks. Men da er det jo ikke så store mengdene rabarbra det er snakk om.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 19:34   #7
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Rabarbra Det spiste vi mye før. Både mine foreldre og besteforeldre hadde enorm plante i hagen. Kanskje det skal vurderes til vår hage nå

Rabarbrasuppe og pai er liksom det eneste jeg kommer på.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:28   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Det ble en helt standard rabarbrasuppe, men med betydelig redusert sukkermengde. Det var ikke særlig sunt, men himmelsk godt.

Ååå, rabarbrasuppe er så godt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 20:32   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe sunt med rabarbra i?

Rabarbaragrøt med fløte.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no