Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rutiner for inntak av grillmat?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor skal grillmat spises?
Inne 6 5,08%
Ute 70 59,32%
Smaker det samme uansett 37 31,36%
Tullespørsmål 5 4,24%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 18:43   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Rutiner for inntak av grillmat?

Mannen min og jeg er (nok en gang) dypt uenige. Han hater å spise ute på ballkongen og krever at all mat inntas inne ved kjøkkenbordet. Selv syns jeg at grillmat skal spises ute, og at den ikke smaker det samme når den spises inne.
Hvilke rutiner har dere på dette?

Gammel 22-05-08, 18:46   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rutiner for inntak av grillmat?

Smaker det samme uannest hvor man spiser. Er det godt og varmt ute så spiser vi ute. Er det kaldt så tar vi med oss maten inn og spiser.

Gammel 22-05-08, 18:46   #3
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Smaker det samme uannest hvor man spiser. Er det godt og varmt ute så spiser vi ute. Er det kaldt så tar vi med oss maten inn og spiser.

Sånn er det her også.

Gammel 22-05-08, 18:50   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hater man å spise ute fortjener man verken hage eller balkong. :har ingen av delene og savner det ENORMT:

Men jeg synes godt grillmat kan spises inne, for jeg elsker grillmat selv om det regner ute og hater å sitte og fryse når jeg spiser. Men er det varmt ute hadde jeg valgt å spise utendørs i de fleste tilfeller. Hadde jeg hatt hage hadde jeg BODD ute!!

Gammel 22-05-08, 18:50   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke så mye rutiner for dette, som oftest betyr grilling godvær og spising ute. Men mannen vil helst sitte i skyggen,

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:01   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg. Grillmat skal nytes ute.

Gammel 22-05-08, 19:03   #7
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg var barn og vi var på ferie hos pappas familie var det alltid krampaktig grilling ute på plenen (ved siden av ligger et vann). Jeg satt ALLTID, uten unntak, inne da - og ville gjort det nå også... rett og slett for å unngå å spise mer mygg enn grillmat. Her koser vi oss ute så ofte vi kan.

Gammel 22-05-08, 19:12   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortrinnsvis ute, men det gjelder ikke grillmat spesielt. Er været fint nok, skal all mat inntas ute, synes jeg. Er været ikke så bra, spiser vi inne. Og dette gjelder all type mat. Vi griller gjerne den vanlige maten også, vi, ikke bare pølser og koteletter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:13   #9
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Jeg synes grillmat skal nytes ute, og ville følt meg litt teit hvis jeg laget maten ute, for så å gå inn og spise.

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:15   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jannski, her.

Jeg synes grillmat skal nytes ute, og ville følt meg litt teit hvis jeg laget maten ute, for så å gå inn og spise.

Næsj. Vi griller gjerne om vinteren også, vi. Har kanskje fisken på grillen i stedet for i ovnen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:19   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tullespørsmål .

Vi griller gjerne selv om det er dårlig vær, og da spiser vi maten inne. Men det er jo seffers aller best når været er så fint at man kan nyte mat ute -enten den er grillet eller ei.

Men grillmat spiser vi både inne og ute, alt ettersom. Men er været fint, da skal selvfølgelig grillmaten spises ute.

Gammel 22-05-08, 19:25   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Helst ute, selvsagt, så lenge været tillater det. Synes det er så åpenbart at jeg var fristet til å svare "tullespørsmål"

Gammel 22-05-08, 19:25   #13
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Er været godt, så spiser vi grillmaten ute. Det er jo halve kosen

Gammel 22-05-08, 19:33   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Griller man, spiser man også ute. :dermedbasta:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:39   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Sånn er det her også.

Gammel 22-05-08, 19:42   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Mannen min og jeg er (nok en gang) dypt uenige. Han hater å spise ute på ballkongen og krever at all mat inntas inne ved kjøkkenbordet. Selv syns jeg at grillmat skal spises ute, og at den ikke smaker det samme når den spises inne.
Hvilke rutiner har dere på dette?

Den skal spises ute.
helst rett fra grillen mens man griller

Jeg griller bare hjemme om det er bra vær. men om vi eks er på hytta så kan det grilles og så bir det masse vindt: Som er veldig vanlig i havgapet... å spises i vinterhagen. Men blir ikke det samme...smaker ikke halvparten så godt.

Gammel 22-05-08, 19:43   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Grillmat inntas ute

Eneste unntak er de gangene vi starter grilling og det blir raskt væromslag. Det skjer heldigvis sjeldent.
Å spise grillmat ved kjøkkenbordet er nedtur.

100% enig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:47   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser nesten alltid ute når vi griller. Unntakene er plutselig væromslag eller hvis det er mye mygg og knott (helst på hytta). Jeg blir lett bitt av insekter og gidder ikke sitte ute for enhver pris.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:49   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er definitivt væravhengig. Hvis det bare er pølser så tåler vi langt høyere temperatur, men det skal helst være oppholdsvær. Hvis det er sitte-ned-og-spise-middag så skal det være varmt i tillegg. Vi spiste grillmiddagen inne da vi grillet i minus 15 på langfredag.

Gammel 22-05-08, 20:04   #20
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Tullespørsmål .

Vi griller gjerne selv om det er dårlig vær, og da spiser vi maten inne. Men det er jo seffers aller best når været er så fint at man kan nyte mat ute -enten den er grillet eller ei.

Men grillmat spiser vi både inne og ute, alt ettersom. Men er været fint, da skal selvfølgelig grillmaten spises ute.

Sånn er det her og.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.