Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Priskrig mot oljeselskapene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-08, 14:13   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Priskrig mot oljeselskapene?

Jeg hørte på radioen at bensinprisene kunne komme oppi 17 kroner litern i sommer. 17 kroner!

Hva synes du om denne prisstigningen? Er det greit eller kunne du vært med på å boikotte Statoil og Shell ved å fylle bensin andre steder?

Gammel 24-05-08, 15:18   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priskrig mot oljeselskapene?

Hvorfor skulle man boikotte Statoil og Shell? Er Esso så mye bedre? Og er det ikke statens moms som er problemet?

Gammel 24-05-08, 15:19   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er de to største, og hvis de ser at bilistene velger bensin andre steder, kan det resultere i priskutt. Visstnok.

Gammel 24-05-08, 15:24   #4
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er lett for meg å boikotte Shell og Statoil. Fyller uansett bare på Esso

Gammel 24-05-08, 15:27   #5
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Har du fått mailen du også Ikke noe problem her heller, for jeg bruker aldri Shell eller Statoil

Gammel 24-05-08, 15:28   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Har du fått mailen du også Ikke noe problem her heller, for jeg bruker aldri Shell eller Statoil

Ja, jeg fikk den, men jeg tviler på at man basert på et mailsystem kan få nok folk med på dette. Det må det boikottes på verdensbasis, må det ikke?

Jeg fyller på Shell pga trumfpoeng.

Gammel 24-05-08, 15:30   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner jo dette med priskrig, men det kan jo ikke bli store priskuttet uten at bensinstasjonene taper penger på det, for det er ikke mye av pengene som går til dem. Staten tar jo største delen av potten (jeg husker ikke hvor mye det er, men jeg lurer på om det ikke er et sted mellom rundt 60-70% av prisen, og så skal resten gå til husleie, strøm, kjøring/henting av bensin, forsikringer, lønn til ansatte osv. Lenge siden jeg har sett regnestykket (datet en bensinstasjonseier ). Jeg ser for meg at det ikke kan ha store utslaget i allefall. Siden økningen ikke er bensinstasjonenes grådighet, men en økning grunnet økede kostnader.

(Men kanskje om man bare boikotter Statoil (eier staten den fremdeles, eller hvordan var det med det? ) så vil staten sørge for mindre avgifter og lavere bensinpriser i hele landet.

Gammel 24-05-08, 15:32   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tror kanskje det blir litt sånn krampeaktig og delt, sånn som andre forsøk på å boikotte store selskaper. Nestlé, f.eks. ...

Gammel 24-05-08, 15:38   #9
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Men man kommer jo heller ingen vei om man ikke prøver, det er kanskje verdt et forsøk?

Gammel 24-05-08, 15:36   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel bra for miljøet at bensinprisen er så høy som mulig? Det er ikke som om det er Statoils marginer som går i været?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 15:42   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er vel bra for miljøet at bensinprisen er så høy som mulig? Det er ikke som om det er Statoils marginer som går i været?

Jeg kan ikke se at dette gjør så mye for miljøet. Gratis og hyppigere kollektivtransport er positive tiltak som kan gjøre noe for miljøet, å skru opp prisene rammer i hovedsak de som allerede er dårlig stilt økonomisk sett. De fleste må kjøre bil i dag, og de med romsligere økonomi kommer til å fortsette å kjøre bil, det blir bare enda trangere for de med dårlig økonomi.

Gammel 24-05-08, 17:14   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan ikke se at dette gjør så mye for miljøet. Gratis og hyppigere kollektivtransport er positive tiltak som kan gjøre noe for miljøet, å skru opp prisene rammer i hovedsak de som allerede er dårlig stilt økonomisk sett. De fleste må kjøre bil i dag, og de med romsligere økonomi kommer til å fortsette å kjøre bil, det blir bare enda trangere for de med dårlig økonomi.

Enig.
Jeg kan godt betale litt for min bilbruk jeg, men synes prisene er vel høye. Jeg bor jo på landet og er avhengig av bil.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 22:03   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig! Jeg kjenner det koker i meg når jeg hører ting som "det er bare å flytte nærmere jobb og barnehage/skole, sykle eller gå til jobben, ta bussen overalt" osv. Ja, for ALLE kan velge.

Tro det eller ei, noen er faktisk AVHENGIGE av bilen sin feks. på grunn av jobben, og det er gjerne de med dårlig råd fra før av, og det er disse som rammes. Heia Norge (ja, for 60 % av bensinprisen er jo avgifter!).

Gammel 24-05-08, 17:24   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten KAN det jo være Esso som har startet denne mailgreia

Men klart, MULIG det er noe i det. Kanskje kan man gjøre en forskjell, men jeg kjenner jeg tviler litt.

Gammel 24-05-08, 17:27   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes større ting det er verdt å kjempe for enn billigere bensin...

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 17:31   #16
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der sa du noe viktig. Jeg ser poenget med høye bensinpriser for å spare miljøet, men da må samtidig kollektivtrafikken bedres og bli billigere slik at det blir et aktuelt valg.

Gammel 24-05-08, 17:38   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hadde dette vært en kampanje mot noen som faktisk kunne ha styrt prisene mer selv, så skulle jeg gladelig ha vært med på den. Men, benisnprisene styres av oljeprisene på verdensmarkedet i tillegg til avgiftene som staten setter, jeg ser derfor ikke hensikten og de som har startet kampanjen har nok ikke kommet på verdens beste ide.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-08, 17:39   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Der sa du noe viktig. Jeg ser poenget med høye bensinpriser for å spare miljøet, men da må samtidig kollektivtrafikken bedres og bli billigere slik at det blir et aktuelt valg.

Jepp. Man må ha et alternativ til bilkjøring, og kollektivtilbudet er ikke godt nok slik det er nå!

Gammel 24-05-08, 17:41   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jepp. Man må ha et alternativ til bilkjøring, og kollektivtilbudet er ikke godt nok slik det er nå!

Her jeg bor er det mer eller mindre fraværende. Det er totalt umulig å bruke buss på jobb feks. Og da må både jeg og mannen kjøre. De aller fleste på landet har vel to biler vil jeg tro.

Da jeg bodde i Asker pendlet jeg med tog - og jeg likte det! Men her er det komplett umulig.

Gammel 24-05-08, 18:01   #20
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Det finnes større ting det er verdt å kjempe for enn billigere bensin...

Det har du helt sikkert rett i, men jeg må prøve å kjempe de saker som er viktige for min personlige økonomi. Jeg kjører ikke mer bil med lavere bensinpriser, men jeg får mindre penger å rutte med. Og jeg har ikke mer enn det trenger det jeg har nå. Det er ikke greit å være "fattig" alenemor. Skulle ønske jeg kunne velge annerledes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.