|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Priskrig mot oljeselskapene?Jeg hørte på radioen at bensinprisene kunne komme oppi 17 kroner litern i sommer. 17 kroner!
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Hvorfor skulle man boikotte Statoil og Shell? Er Esso så mye bedre? Og er det ikke statens moms som er problemet?
![]() |
#4 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Det er lett for meg å boikotte Shell og Statoil. Fyller uansett bare på Esso
![]() |
#5 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Har du fått mailen du også
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?
Ja, jeg fikk den, men jeg tviler på at man basert på et mailsystem kan få nok folk med på dette. Det må det boikottes på verdensbasis, må det ikke?
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Jeg skjønner jo dette med priskrig, men det kan jo ikke bli store priskuttet uten at bensinstasjonene taper penger på det, for det er ikke mye av pengene som går til dem. Staten tar jo største delen av potten (jeg husker ikke hvor mye det er, men jeg lurer på om det ikke er et sted mellom rundt 60-70% av prisen, og så skal resten gå til husleie, strøm, kjøring/henting av bensin, forsikringer, lønn til ansatte osv. Lenge siden jeg har sett regnestykket (datet en bensinstasjonseier
![]() |
#9 |
XXX
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Men man kommer jo heller ingen vei om man ikke prøver, det er kanskje verdt et forsøk?
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Det er vel bra for miljøet at bensinprisen er så høy som mulig? Det er ikke som om det er Statoils marginer som går i været?
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
Jeg kan ikke se at dette gjør så mye for miljøet. Gratis og hyppigere kollektivtransport er positive tiltak som kan gjøre noe for miljøet, å skru opp prisene rammer i hovedsak de som allerede er dårlig stilt økonomisk sett. De fleste må kjøre bil i dag, og de med romsligere økonomi kommer til å fortsette å kjøre bil, det blir bare enda trangere for de med dårlig økonomi.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nemlig! Jeg kjenner det koker i meg når jeg hører ting som "det er bare å flytte nærmere jobb og barnehage/skole, sykle eller gå til jobben, ta bussen overalt" osv. Ja, for ALLE kan velge.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Dessuten KAN det jo være Esso som har startet denne mailgreia
![]() |
#15 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Det finnes større ting det er verdt å kjempe for enn billigere bensin...
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Der sa du noe viktig. Jeg ser poenget med høye bensinpriser for å spare miljøet, men da må samtidig kollektivtrafikken bedres og bli billigere slik at det blir et aktuelt valg.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Priskrig mot oljeselskapene?Hadde dette vært en kampanje mot noen som faktisk kunne ha styrt prisene mer selv, så skulle jeg gladelig ha vært med på den. Men, benisnprisene styres av oljeprisene på verdensmarkedet i tillegg til avgiftene som staten setter, jeg ser derfor ikke hensikten og de som har startet kampanjen har nok ikke kommet på verdens beste ide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
Jepp. Man må ha et alternativ til bilkjøring, og kollektivtilbudet er ikke godt nok slik det er nå!
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
Her jeg bor er det mer eller mindre fraværende. Det er totalt umulig å bruke buss på jobb feks. Og da må både jeg og mannen kjøre. De aller fleste på landet har vel to biler vil jeg tro.
![]() |
#20 |
XXX
Det har du helt sikkert rett i, men jeg må prøve å kjempe de saker som er viktige for min personlige økonomi. Jeg kjører ikke mer bil med lavere bensinpriser, men jeg får mindre penger å rutte med. Og jeg har ikke mer enn det trenger det jeg har nå. Det er ikke greit å være "fattig" alenemor. Skulle ønske jeg kunne velge annerledes.
![]() |
|
|