|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Tips om babyskritt mot et ryddigere livBilen flyter over, bibliotekbøkene forsvinner, regninger blir ikke betalt. I hektiske perioder er det alltid et eller annet som glipper. Jeg jakter derfor på de små tipsene som gjør livet litt enklere og mindre irriterende. Har du feks funnet en genial måte plassering av oppvaskbørsten eller praktisk oppsamling av tomflasker? Fortell om det i denne tråden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vaklende
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livJeg kan jo begynne selv. I bilen min produseres det på en mystisk måte alltid masse søppel. Diverse forsøk på å samle det i en plastpose blir bare tull. Men så tok jeg en "tube" fra ikea, la en del sammenbrettede plastposer oppi bunnen og derette en pose åpen og brettet utover kanten (som i søppelkassen). Denne står så på gulvet. Søppelet detter ikke ut i bilen, det samles på ett sted og det er enkelt å tømme den, dytte sammen og skyve under setet foran ved behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livKaste, kaste, kaste. Kast det sjokoladepapiret i bilen, kast dei avisene du har lest, pant flasker en gong i veka.
![]() |
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livaha, en trpd for meg med andre ord! men jeg har tatt grep, etter at huset forfalt i 2 år etter studere fulltid og jobbe og ukependle til Bergen og ta hånd om tre barn. ja, og en mann i full jobb og vel så det. Så nå er det innmari godt at den peridoen er over, overskuyddet er tilbake og jeg går gjennom rom for rom, og pakker vbort alt som vi ikke har hatt bruk for siste halve året. Så håper jeg bare at jeg ikke rydder bort alt for mye. handlet inn 20 kasser fra Ikea sist jeg var der, ogh håpet er at noen blir til overs, og at jeg får tid til samme systematiske gjennomgangen i garagen på 100 kvm etterhvert....
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livOppvaskbørsten henger jeg på en sånn sugekopp-krok over oppvaskkummen. Om man har et stilig kjøkken, så er kanskje ikke det så flott, så da kan den henges på innsiden av skapet under vasken. |
![]() |
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere liv
Ja, du har skjont d!
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livKaste kaste kaste ja, det er det eneste som funker. Vi skal leie ut huset vårt i sommer gjennom et utleiefirma, så her ryddes og kastes det, det gis bort og det stues vekk |
![]() |
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livVi skal ta kjelleren og garasjen i sommer. Da flytter vi alt ut på plenen en solskinnsdag, og så sorterer vi, gir bort og kaster det vi ikke skal beholde.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livKaste, kaste, kaste.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livJeg tror det er noe med å henge opp tøy, bære ting dit de hører hjemme med en gang, ta ut av oppvaskmaskina så fort som mulig, ha et egnet sted å legge fra seg ting... Ikke noe vi klarer å gjennomføre noe særlig. Bortsett fra regninger og sånt. Jeg har et skatoll i stua, og der har jeg kasetter for ubetalte regninger, for betalte regninger, og for "annet", som sorteres videre til arkivskuffen i kottet etterhvert.
![]() |
#14 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livNår det gjelder bilen så er den alltid ryddig.
![]() |
#15 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livJeg syntes det er greiest å rydde i småting med engang fremfor de store skippertakene. Da har jeg stortsett oversikten.
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livRydd opp med en gang.
![]() |
#17 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere livRegninger: en bunke for ikke betalte og en for betalte i en skuff i kjøkkenøya (ut mot spisestue).
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips om babyskritt mot et ryddigere liv
Har du en oppskrift på å få samboeren til å kaste også?
![]() |
|
|