Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Stekt ris?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 13:21   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Stekt ris?

Oppskrift takk!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:42   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekt ris?

Ja det vil jeg og ha

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:44   #3
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Stekt ris?

Kok ris.

I stekepanne stekes biter av grønnsaker (f.eks gulrøtter, squash, løk, purre) sammen med biter av kyllingfilét, skinke eller annet restekjøtt. Ha oppi risen, bland, tilsett et par-tre egg, og rør sammen. Soyasaus. Nam!

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:45   #4
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Mammateur, her.

Kok ris.

I stekepanne stekes biter av grønnsaker (f.eks gulrøtter, squash, løk, purre) sammen med biter av kyllingfilét, skinke eller annet restekjøtt. Ha oppi risen, bland, tilsett et par-tre egg, og rør sammen. Soyasaus. Nam!

Jeg glemte reker. De tilsettes rett før servering, så de ikke blir seige.

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:46   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Mammateur, her.

Kok ris.

I stekepanne stekes biter av grønnsaker (f.eks gulrøtter, squash, løk, purre) sammen med biter av kyllingfilét, skinke eller annet restekjøtt. Ha oppi risen, bland, tilsett et par-tre egg, og rør sammen. Soyasaus. Nam!

Omtrent sånn gjør vi det også. Vil en gjøre det enkelt kan en bruke posegrønnsaker. Det hender vi bruker reker sammen med diverse kjøtt. Karry og pepper er godt til.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:50   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekt ris?

Mmm eggene oppi er et must. :sikle:
De skal has i rå og røres til de er stekte, blir som små omelettbiter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:55   #7
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stekt ris?

Takker

En etterlengtet oppskrift

  Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:59   #8
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Stekt ris?

Tusen takk dere!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 18:05   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar ikke eggene oppi retten.
Jeg tar risen oppi en stekepanne, lager et hull i midten og lager eggerøre i hullet. Så rører jeg det sammen og SÅ oppi retten.

Cashewnøtter eller macademia er godt.

Og Pindasaus ved siden av. Peanøttsaus altså.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.

Sist redigert av DM : 09-11-06 kl 10:30.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 18:37   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekt ris?

Jeg bare MÅ ha søt chilisaus til stekt ris.


Lurer på om det ikke kan bli stekt ris til middag i morgen....

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 18:38   #11
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Stekt ris?

Er det en saus man kan kjøpe ferdig? (peanøttsaus)

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:00   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekt ris?

Det er jeg ikke sikker på. Det finnes i pose ihvertfall. Jeg får mitt importert.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:11   #13
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekt ris?

Snadder! Dette skal vi prøve.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:48   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stekt ris?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 19:25   #15
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekt ris?

Viktigste med stekt ris er at risen er kokt dagen før!
Jeg bruker å ha oppi litt salt, litt sukker, litt øystersaus, litt soyasaus, litt sesamolje. Ellers bruker jeg å ha i løk og litt amrikansk blanding (frossne gr.saker), kylling, egg og reker. Er godt med litt soyamarinert biff eller svinefilet oppi også.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:26   #16
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Viktigste med stekt ris er at risen er kokt dagen før!

Hvorfor det?

Vi bruker aldri ris fra dagen før. Her kastes alt når vi er ferdig med å spise.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 12:52   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekt ris?

Kanskje jeg skal slutte å kaste ALL risen jeg koker for mye.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:08   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekt ris?

Jeg har laget noe deilig de siste dagene (*hektet*):

Jeg kutter opp en potet i veldig små biter og hiver på stekepannen med olivenolje på middels varme (olje skal ikke ha så høye temperaturer), og kutter opp en stor gulrot i små biter, og tilsutt litt squash og så litt purre. Dette surrer litt under lokkk, så finner jeg frem ferdig stekt kjøtt/kjøttdeig fra frysen og hiver på, og lar det surre sammen mens jeg koker opp vann til risnudler, og koker det (ekstremt tynne nudler av ris, finnes under thailandsk mat eller noe slikt). Så visper jeg et egg med en god slump urtesalt og steker med grønnsakene og kjøttet, og heller over litt tandoori masala, og nudlene og mer olje, og lar dette teke i to minutter, og så kan det spises.

Nydelig godt!

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:05   #19
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Hvorfor det?

Vi bruker aldri ris fra dagen før. Her kastes alt når vi er ferdig med å spise.

Helt ærlig så har jeg ikke peiling på hvorfor! Har vel noe å gjøre med at risen skal få tørke skikkelig ut...Det er visst det som er hemmeligheten ifølge kinaresturanter og de asiaterene jeg har snakket med om emne.

Det også bittelitt av en krydderblanding som jeg aldri husker navnet på (GMS, SMG, MGS, MSG, SGM... Inneholder allefall de tre bokstavene i en eller annen kombinasjon).

Poenget er at det er faktisk mye bedre! Selv koker jeg ris kvelden før dersom jeg planlegger å ha stekt ris dagen etterpå.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:17   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekt ris?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Er det en saus man kan kjøpe ferdig? (peanøttsaus)

Jeg vet at Ultra-butikkene har ferdig pindasaus fra Conimex. Eller saté-saus heter den vel der (eller evt. Satay-saus)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no