Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 10:19   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

og klærne blir rene.

Ikke rart de blir rene på 30 grader. Når man skal ha dobbelt så mye av det som eks blenda sensitivt

Kjøpte en sånn pakke på rema, for de var fri for blenda med at bledna skulle bytte ut de små posene med store pakker.

For det første så skal det være dobbelt så mye vaskepulver.
Og for det andre så holder jeg på å klø meg i hjel og snoopy har fått tilbake eksemet sitt.

Jaja får vaske mann sine klær med det pulveret og våre klær med blenda sensitivt som vanlig...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:23   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Kan man ikke vaske på 30 grader ellers altså?

(Også går det fint ann å bruke hodet selv da, er jo bare å ha i lite pulver som med alt annet vaskemiddel. Doseringene på pakkene er stort sett langt mer enn det er behov for.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:28   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

For meg høres det helt høl i huet ut å bruke masse kjemikalier bare for å vaske på lav temperatur. Nei, jeg vasker heller på 60 grader og får tøyet mitt rent.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:41   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Kan man ikke vaske på 30 grader ellers altså?

(Også går det fint ann å bruke hodet selv da, er jo bare å ha i lite pulver som med alt annet vaskemiddel. Doseringene på pakkene er stort sett langt mer enn det er behov for.)

Jeg skrev ikke at jeg brukte så mye men at det står på pakken at det skal brukes så mye.

Bruker ikke en full skje med blenda på klær uansett så.
Håndklær og vaskekluter bruker jeg litt mere pulver en til vanlig...

Joda vasker masse annet på 30 grader med blenda, men dette pulveret er "utviklet" for at ting på som blir rent på 40 skal bli rent på 30...


Opprinnelig lagt inn av safran, her.

For meg høres det helt høl i huet ut å bruke masse kjemikalier bare for å vaske på lav temperatur. Nei, jeg vasker heller på 60 grader og får tøyet mitt rent.






Kjøpte dette pulveret for at jeg ikke giddet å gå 1 mil til for å kjøpe noe annet, når jeg alerede hadde gått nesten 1 mil for å komme på butikken
*lat*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:46   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

For meg høres det helt høl i huet ut å bruke masse kjemikalier bare for å vaske på lav temperatur. Nei, jeg vasker heller på 60 grader og får tøyet mitt rent.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:58   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Jeg har prøvd det som heter Ariel, men syntes lukta av tøyet etterpå var så pyton at jeg orker ikke.
Er litt fin på det, jeg da

Ellers så har både mann og barn veldig sensitiv hud, så jeg bruker helst nøytral.

Nå påstår forresten plutselig Omo at deres vaskemiddel vasker like rent på 30 som på 60 grader, har dere sett det?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:06   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Jeg tåler ikke omo så her kommer ikke det i hus.


Det var Ariel det jeg kjøpte. Noen påsto det var lite parfyme og sånt i det.


Synnes og klærne luker vel mye vaskemiddel etter vask

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:31   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Det finnes jo vaskepulver fra helsekosten, de er uten parfyme og dill.
Vi bruker de og har alltid vært fornøyd, det barnet som har sensitiv hud har heller aldri reagert.
Får man miljøfordelen også.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:32   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå påstår forresten plutselig Omo at deres vaskemiddel vasker like rent på 30 som på 60 grader, har dere sett det?

Også går markedsføringen på at man bør vaske på 30 pga. miljøet da eller?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:40   #10
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

For meg høres det helt høl i huet ut å bruke masse kjemikalier bare for å vaske på lav temperatur. Nei, jeg vasker heller på 60 grader og får tøyet mitt rent.

Her vasker vi kun med Neutral, forøvrig.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:47   #11
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Jammen altså ... 30 grader!! Det er jo ikke pisselunket en gang! En bruker varmere vann når en skal vaske hendene jo.

Det er nå en gang slik at om en skal drepe en del bakterier så må en bruke temperatur ... eller sterke kjemikalier.


*realistisk*

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 14:17   #12
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Også går markedsføringen på at man bør vaske på 30 pga. miljøet da eller?

Ja. En kan visstnok redusere strømutgiftene ved klesvask med 40% hvis en senker temperaturen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 19:35   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det finnes jo vaskepulver fra helsekosten, de er uten parfyme og dill.

Vi har kjøpt flytende vaskemiddel fra helsekosten nå. Husker ikke hva flasken heter med den er lysegul med blå kork. Det er ikke så stort utvalg her jeg bor, så jeg lurte på hva slags merke du bruker så kanskje jeg får kjøpt på nettet eller noe?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 19:53   #14
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har prøvd det som heter Ariel, men syntes ukta av tøyet etterpå var så pyton at jeg orker ikke.
Er litt fin på det, jeg da

Da er kanskje jeg også fin på det...synes tøyet luktet skikkelig ekkelt etter vask!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:02   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Det "nye" vaskepulveret som man kan vaske på 30 grader

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Vi har kjøpt flytende vaskemiddel fra helsekosten nå. Husker ikke hva flasken heter med den er lysegul med blå kork. Det er ikke så stort utvalg her jeg bor, så jeg lurte på hva slags merke du bruker så kanskje jeg får kjøpt på nettet eller noe?

Ecover eller Sonett bruker vi.
Høres ut som Ecover dere har kanskje?
De har blå korker.
Sonett har gule korker.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no