Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Leggings, tights osv.

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 18:40   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Leggings, tights osv.

For meg er thights en strømpebukse men det var ikke spørsmålet.

Jeg trodde en gjerne hadde slike under kjoler, tunikaer osv. I dag observerte jeg flere i slike som bukse med en kort topp til. Da mener jeg ikke treningsklær men i byen og tilsynelatende i fullt alvor. Da snakker jeg om tykkelse på maks 100 denier (for det så ut som en strømpebukse uten bein)

Gamle feite kjerringer som meg er jo ikke de mest oppdaterte på motefronten, så for alt jeg vet er det sjempemoderne. Er jeg helt på jordet eller er det noen trønderbær som har begynt bærsesongen tidlig?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:42   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Leggings, thights osv

Jeg er også bare ei feit, utdatert kjerring, men jeg tror det er moderne.

Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:46   #3
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg er også bare ei feit, utdatert kjerring, men jeg tror det er moderne.

Å dærsken døtte, og jeg som satt og nesten fniste for meg selv.

Gammel 28-05-08, 18:50   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt tragisk synes jeg! Så ei i dag med en svart max 100 denier uten bein med en kort topp til som ikke engang kunne passere som en tunika, og strømpebuksa var ikke lite gjennomsiktig heller.

Folk må våkne opp og lukte kaffen (sånn for å direkte oversette et knall engelsk uttrykk ), for dette er ikke pent å se på. Litt tykkere bomulls(!)tights går til nød.

*ung og snerpete dame som nekter å hive seg på alle såkalte trender*

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:55   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leggings, tights osv.

Sånt har jeg ikke sett, men det høres ikke ut som noe noen burde bruke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:56   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Leggings, thights osv

Jeg har sett mange typiske fjortisser som går i slike tights med topper som ikke er tunikaer ja.
Jeg synes det ser helt på jordet ut. Ser ut som de har glemt skjørtet sitt, eller glemt at de faktisk måtte ha tunika/kjole på i dag.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 18:58   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg lest skal være i sommerens motebilde ja...
Vises rompa, eller går genseren/toppen nedenfor rompa?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:01   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det viktigste for meg er at folk skjønner at det er forskjell på leggings som er strømpebukse uten bein (altså for tynn til å ha uten noe utenpå) og tights, som ofte er av bomull, og er tykkere. Denne kan man ha alene uten noe over. Men jeg synes det også er litt for nakent, menmen

minibolle mai 2012
Gammel 28-05-08, 19:02   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Leggings, tights osv.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Den synes støtt og stadig.
For det er ikke alltid toppen går nedenfor rumpen nei

Gammel 28-05-08, 19:02   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Leggings, tights osv.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det viktigste for meg er at folk skjønner at det er forskjell på leggings som er strømpebukse uten bein (altså for tynn til å ha uten noe utenpå) og tights, som ofte er av bomull, og er tykkere. Denne kan man ha alene uten noe over. Men jeg synes det også er litt for nakent, menmen

Eh, jeg synes det ser like dumt ut.

Gammel 28-05-08, 19:04   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Leggings, tights osv.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Eh, jeg synes det ser like dumt ut.

Det er jeg helt enig i, men leggingsen kan i tillegg være gjennomsiktig i rumpa = skikkelig dustete

minibolle mai 2012
Gammel 28-05-08, 19:05   #12
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Toppen er kort, maks til midt på hoftene.

For meg er fremdeles thights det engelske ordet for strømpebukse.

Gammel 28-05-08, 19:05   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Leggings, tights osv.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er jeg helt enig i, men leggingsen kan i tillegg være gjennomsiktig i rumpa = skikkelig dustete

Joda, hakket teitere, absolutt.

Gammel 28-05-08, 20:09   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Dette har jeg ikke observert... like greit kanskje?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:40   #15
Kneazle
Passiv

Standard

Denne moten er akkurat like kledelig som den var på 80-tallet. Det går vel over snart.

(Den eneste som ser flott ut i sånt er naboen min. Hun er sikkert ti år eldre enn meg, og jeg treffer på henne hver gang jeg prøver å snike meg ut i postkassa med uvasket hår og ufikse klær. Da svinser hun forbi i tights og en lekker topp, med matchende veske og høyhælte sko. Blid og perfekt sminket, selvfølgelig. )

Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:43   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Denne moten er akkurat like kledelig som den var på 80-tallet. Det går vel over snart.

(Den eneste som ser flott ut i sånt er naboen min. Hun er sikkert ti år eldre enn meg, og jeg treffer på henne hver gang jeg prøver å snike meg ut i postkassa med uvasket hår og ufikse klær. Da svinser hun forbi i tights og en lekker topp, med matchende veske og høyhælte sko. Blid og perfekt sminket, selvfølgelig. )

Jeg har sett tendensen jeg og.

Jeg kommer nok ALDRI til å tilpasse meg akkurat DET motebildet nei

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:10   #17
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

synes det er kjempe stilig, men den må ikke være gjennomsiktig og toppen bør dekke nesten hele rompa.

Gammel 28-05-08, 21:13   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes det er ok jeg, om man er sylslank og toppen rekker såvidt over rumpa.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:14   #19
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

På 80 tallet var det jo gjerne store skjorter utenpå. Topper som dekket rumpa, og benklærne var tykkere enn 100 denier.

Det mest fasinerende med de jeg så i dag var at de var normalt slanke men i dette utstyre var det jo som om det var store blinkende piler mot de marginale problemområdene de hadde.

For å oversette nok et engelsk uttrykk. Denne typen antrekk gjør ingen noen tjeneste.

Gammel 28-05-08, 21:24   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.