Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 22:20   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Gi meg litt input
Det er ikke noe annet enn en diiiiger Rohdodendron. og noen forskremte påskeliljer. Alt annet har faren min jevnet med jorden. Så vi har da litt å pusle med.
Ser for meg utepeis og fin platting i to nivåer like nedenfor låven, med levegger mot nabo.






Sist redigert av Left : 01-06-08 kl 22:32.
  Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:23   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

ser på imorgen

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:25   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Hvordan er himmelretningene og solforholdene?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:32   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Kveldssola går ned litt til venstre for midten av huset om man ser utover sjøen, altså har huset rett i ryggen. Og går da naturlig nok opp på skrå bak husets høyre side om man står samme vei.
Det er ikke mye som skygger for sola. Vestlandsklima.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:41   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Levegger og platting høres sikkert lurt ut, særlig hvis det ligger slik til at det er deilig med litt le. Når jeg ser huset og låven får jeg litt følelsen av at dette er en plass med lange tradisjoner. Jeg tror jeg ville satset på stauder av det litt eldre slag, og laget et par bed med det. Ovale eller runde. Her ser du noen slag: http://www.bogront.no/tema/gammeldag...der/index.html
Mot veien kunne det jo gjort deg med hekk, men det kommer også litt an på trafikken. er det biler med høy fart ville jeg lit å beplante slik at det ikke blir uoversiktilg for barna å ta seg over veien feks. Men slike forhold vet dere bedre selv. Ellers er jeg veldig svak for syriner, som får vokse seg store.
Det så forresten ut som en nydelig plass!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:55   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Asfalt?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:58   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Syriner er en av de få tingene jeg VET jeg skal ha. Skal også ha flere Rohdodendron. Den som er der nå er diger, og lys lilla, så et par til i andre farger. I hvert fall en gul
Ser for meg et bed i hellingen fra garasjen og opp på venstre side av veien opp mot huset. Hekk mot naboen.
Vi har også snakket om å lage en mur, slik at det blir ganske flatt det partiet som er rett overfor garasjen og oppover der. Det er uansett sinnsykt mye å ta tak i.
På hver side av trappa skal jeg ha bed, i en trekant på hver side. Sandkassa som nå er på ene siden skal flyttes.
Rosehagthorn skal jeg også ha kjenner jeg. De er så fine. Og frukttrær på oversiden av låven, mot skogen.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 22:58   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Asfalt?

Ja, det hadde jaggu vært det enkleste!

  Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 23:09   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man på denne eiendommen? Planter/trær/hekk/uteplass osv.

Syriner, og sjasminer! Den ene begynner å blomstre etter den andre, så da har man det gående utover i juli. Fantastisk!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no