Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig er det lov å drive med høylytt byggearbeid ute?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 07:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor tidlig er det lov å drive med høylytt byggearbeid ute?

Jeg bare lurer altså, for i morges begynte de 6.15 utfor her, og det bråker noe helt infernalsk! En helsikes gravemaskin som holder på her ute, det svir i ørene. Heldigvis var jeg oppe i 5-tiden, men jeg synes 6.15 er en umenneskelig tid å begynne på. Trodde ikke de hadde lov før 7?

Gammel 02-06-08, 07:13   #2
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tidlig er det lov å drive med høylytt byggearbeid ute?

Her starter de 07:00.

Gammel 02-06-08, 07:33   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg bare lurer altså, for i morges begynte de 6.15 utfor her, og det bråker noe helt infernalsk! En helsikes gravemaskin som holder på her ute, det svir i ørene. Heldigvis var jeg oppe i 5-tiden, men jeg synes 6.15 er en umenneskelig tid å begynne på. Trodde ikke de hadde lov før 7?

akkurat samme skjedde her i forrige uke, og da hadde jeg sovet dårlig hele natta og akkurat fått duppet av, da den hersens gravemaskina startet ragnarok mellom 6 og halv sju en gang. den var selvsagt ferdig før åtte samme morgen... så jeg lurer egen tlig på det samme!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 07:51   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Aner ikke. Synes det er utrolig tidlig ja. Ring kommunen og spør. Den tekniske etaten eller noe.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 08:17   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånt kan reguleres av lokale forskrifter og politivedtekter, men jeg fant ingenting i politivedtektene for Sandnes kommune (http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0514-0607.html).

Ring teknisk etat i kommunen.

Gammel 02-06-08, 09:31   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurte jeg også på, da de som skiftet tak hos naboen begynte i halv syv-tiden. Jeg er oppe da selv, så jeg gjorde ikke noe mer med det, men nå vil jeg ihvertfall sjekke om du får noen svar.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 09:36   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener det er kl. 7. Kl. 06.15 høres i hvert fall altfor tidlig ut.

Gammel 02-06-08, 09:53   #8
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg synes 0600 er greit, men ikke før. Jeg synes det er bedre at de begynner tidlig og heller avvikler i normal tid.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 09:55   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kveldsjobbing er verre, men EN time skulle vel ikke gjøre så stor forskjell for dem? Det er stor forskjell på 6 og 7 når det gjelder "menneskelig tid", synes jeg. 06.00 er ikke ok i min bok.
Jeg gidder ikke å ringe i dag, men om de begynner like tidlig i morgen kan jeg jo ringe. :hater telefoner:

Usj, de holder på enda, frister å lukke vinduene men da dauer jeg av varme.

Gammel 02-06-08, 10:12   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kl.0600 er natt, mens 0700 er morgen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 10:13   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja det er faktisk det.
07.00 er liksom grensa, det er jo da de fleste begynner på jobb også.

Gammel 02-06-08, 11:27   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Der vi bodde før var det forbudt med bråk mellom 23 og 06.
Jeg trodde 06 var grensa?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 11:57   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her starter de mellom 6 og 7 hver morgen. På arbeidsdager tror jeg faktisk de kan det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 12:29   #14
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her venter de til 07, men da er de jammen presis

Gammel 02-06-08, 13:15   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hva ER det de holder på med? Utrolig irriterende lyd!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.