Hjelp meg - barnehagen trenger nytt kjøkken!
Legger ut historien her og håper på mange innspill fra dere!
Jeg sitter i styret til vår private barnehage og på dagens møte la styreren vår fram et forslag til at vi skal skifte kjøkken. Det trenger vi. Det eer nesten 20 år siden bgh ble kjøpt og den gangen ble det satt inn et forholdsvis basic kjøkken fra en norsk leverandør. Kjøkkenet er slitt - men tross alt så har et "vanlig" kjøkken holdt rimelig godt med tanke på daglig bruk i så mange år.
Oppvaskmaskinen, kjøleskapet og fryseren må skiftes ut, samt at vi ønsker oss en større komfyr - og kvaliteten må være såpass at mattilsynet kan godkjenne det for daglig varmmatservering om det skulle bli aktuelt.
Problemet er at styreren vår er forholdsvis korttenkt - hun har snakket med en far i barnehagen som selger storhusholdningskjøkken og av ham har hun fått et pristilbud på skap av rustfritt stål med mdf-fronter, benkeplater, kjøleskap, fryser, oppvaskmaskin, stekeovn, ventilator og induksjonssteketopp til kr 270 000,- eks. mva og eks. montering, elektriker- og rørleggerarbeid.
Jeg fikk gjennom at vi skulle se på "vanlige" kjøkkener - for jeg tror at kvaliteten kan være bra nok på de. I tillegg synes jeg det er dyrt med kr 40 000 totalt for kjøleskap og fryser (2 høyskap) og tenker at to Miele-skap må holde mer enn bra nok? Miele oppvaskmasking og de andre hvitevarene er greie. Men - jeg tror altså at det er fullt mulig å spare en god del penger på et vanlig kjøkken- Greit nok at kjøkkenet skal vare lenge, men blir det ikke litt overkill med et stålkjøkken?
Hva synes dere?
|