Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Advarsel mot msn-virus

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-08, 00:23   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Advarsel mot msn-virus

Jeg har fått et virus på msn som jeg nå driver og sprer videre.
Det kom i form av en link mens han som sendte det var pålogget, muligens i det han logget seg på. Den ser ut som et fotoalbum der man må skrive inn msn-passord for å se vennens bilder. Nå sender min pc det videre til mine kontakter... Så folkens, vær forsiktige med hva dere åpner!
Noen som tilfeldigvis har en løsning?

http://www.itavisen.no/sak/774379/MSN-orm_herjer_Norge/

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 00:38   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Advarsel mot msn-virus

Jeg lastet ned noe som heter Ad-watch og kjørte det + at jeg skannet for virus med norton antivirusprogram som jeg allerede hadde på maskina da jeg fikk en virus melding på msn.
Fikk bare tilbakemelding fra ei som fikk den fra meg, men hun satt jeg å snakket med akkurat da, Jeg skrev advarsel øverst på msn om at ingen måtte åpne linker som kom fra meg fordi det kunne være virus. Jeg ble nok kvitt det med en gang.
Etter den gangen har jeg aldri åpnet noe som jeg ikke har fått beskjed om på forhånd å åpne.

Gammel 07-06-08, 00:38   #3
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk opp en melding fra Inagh om jeg ville se bilder av henne naken.

Litt fristende, men jeg valgte å ikke trykke alikevel.

Gammel 07-06-08, 00:40   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Men uansett - takk og lov at du ikke åpnet det! Jeg fikk viruset tidligere i kveld, og det sprer seg som pesten!

Mannen min, stakkar, som har vakt og ikke har hatt en vakttelefon i kveld, har jobba skjorta av seg i kveld for å rense pcen min igjen. Den skal være trygg nå, men for all del, ikke åpne noe som helst som kan se ut til å komme fra min msn om det er link i den!

Gammel 07-06-08, 01:03   #5
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Mac! (Eller Linux, for de som foretrekker det)

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 01:04   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytt passord på msn-konto og evt mailboks.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 01:12   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Det samme fikk Inagh av meg i kveld!
Rart...jeg har ikke snakket med noen på msn på flere dager

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 01:14   #8
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De lagret passordet i det man logger på. Logg aldriiiiii på noe annet med eget passord, enn på det man skal bruke det til.

Gammel 07-06-08, 01:15   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Logg aldriiiiii på noe annet med eget passord, enn på det man skal bruke det til.

Det skjønte jeg ikke

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 01:24   #10
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det skjønte jeg ikke

Hvis noen ber om passordet til msn eller mail-kontoen din på en fotoside feks.. da er det noe som lukter. Med mindre du har opprettet en konto der selv.

Gammel 07-06-08, 01:29   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Ah, skjønner!
Her scannes det etter virus, men ingen oppdaget foreløpig.

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 01:44   #12
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Ah, skjønner!
Her scannes det etter virus, men ingen oppdaget foreløpig.

Nei det er antagelig ikke det. Bytt passord og saken er sannsynligvis ute av verden..

Gammel 07-06-08, 09:49   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket virusprogram har du? Har du vært på hjemmesiden deres og lett etter en fix?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 10:34   #14
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen sa at sånne som meg ikke kan få det viruset, men det stoler jeg ikke helt på.

Jeg bruker ikke Hotmail-adressen min til MSN, og da kan jeg visst ikke få det, noen som vet om det er riktig?

Gammel 07-06-08, 11:25   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Jenta mi brukte msn i morges og da bare hang den seg opp. Når hun restartet maskinen poppet det opp et vindu med spørsmål om å kjøre et eller annet merkelig program. Jeg svarte selvfølgelig ikke ja til det, men når jeg nå kjører virusscan kommer det opp massevis av dritt

Jeg bruker heller ikke hotmail-adresse, men datteren min gjør det. Har ikke fått noen link fra henne men det har vel lagt seg på min maskin og msn likevel.

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 11:28   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemmer - samme vinduet poppet opp hos meg også. Gubben min knertet det ganske så bestemt.

Viruset la seg i en haug med filer på min brukerprofil, så han hadde en gedigen ryddejobb stakkar. Full av influensa var pc'en min, men nå ser den heldigvis ut til å være frisk igjen.

Ingen av dere som har fått flere tilbud om å se meg naken, håper jeg.

Gammel 07-06-08, 11:31   #17
Frantzen
Passiv

Standard

Da håper jeg virusprogrammet klarer å fjerne det - jeg syns jeg ser at jeg skulle klare å rydde opp i en haug med enkeltfiler. Aner ikke hvor jeg skulle begynne å lete etter dem en gang, selv om jeg ser hva de heter... *amatør*

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 11:33   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Gubben sier det er et gammelt virus, så det bør nok fikses av viruskontrollen.

Gammel 07-06-08, 11:36   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tok det med spyboot searah and destroy.

Gammel 07-06-08, 13:00   #20
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvilket virusprogram har du? Har du vært på hjemmesiden deres og lett etter en fix?

Bruker bare AVG jeg. Jeg vet ikke hvordan akkurat dette viruset er, men det har eksistert lignenen for ikke lenge siden, og da var det nok å bytte passord og kjøre en scan etterpå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.