Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde seg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-08, 23:40   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde seg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/06/537428.html

Er dette et resultat av USAs politikk i forhold til at man saksøker hverandre?

Det er forhåpentlig ikke det, men det er skremmende å se de som står på fortauet og ikke gjør noe. Ikke minst den som kjører på henne og forsvinner. Kan godt skjønne at man kan få panikk om en skulle kjøre på et menneske, men huff...........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 23:42   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde seg

Jeg skjønner ikke helt hvordan du trekker den slutningen?
(det er for øvrig en mann, ikke en dame)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 23:46   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du trekker den slutningen?
(det er for øvrig en mann, ikke en dame)

Det er et spørsmål jeg stiller, ingen slutning. Jeg har ei venninne der borte og hun har fortalt meg litt om hvordan det fungerer der.

Trodde Angel var et damenavn, men så nå at det var en HAN :-)

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 23:49   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er et spørsmål jeg stiller, ingen slutning. Jeg har ei venninne der borte og hun har fortalt meg litt om hvordan det fungerer der.

Trodde Angel var et damenavn, men så nå at det var en HAN :-)

OK, jeg skjønner ikke logikken i å tenke på akkurat det spørsmålet. Jeg har for øvrig sett på videoen, og selvom det er sjokkerende mange som ikke gjør noe, så ringer tydeligvis noen 911 og er svært oppmerksomme på hva som har skjedd siden politiet er så raskt på plass. Jeg vil heller tro at det er lite kunnskap om hva man gjør med hardt skadede mennesker som spiller inn, og at det er i USA trenger ikke ha noen beydning.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 00:13   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjokkerende at ingen biler stopper, ingen eller går bort til den skadde. Ingenting kan unnskylde publikum her.

Gammel 09-06-08, 22:18   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Trenger ikke nødvendigvis å ha noe med saksøkings-problematikken å gjøre dette. Leste for noen uker siden i lokalavisen her jeg bor at en dame som hadde kjørt av veien opplevde at et titalls biler passerte uten å stoppe å tilby hjelp. I Gjerdrum.... Så dette er nok ikke et unikt USA-fenomen,nei.

Gammel 09-06-08, 22:27   #7
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har jo hørt om folk som har blitt saksøkt i USA fordi man har prøvd å hjelpe og personen har dødd. Det kan vel ha noe med saken å gjøre. Her i landet kan man jo bli dømt for IKKE å ha stoppet. Som bil nr. 2 ved en ulykke har man plikt til å stoppe.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
påkjørt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.