|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde seghttp://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/06/537428.html |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde seg
Det er et spørsmål jeg stiller, ingen slutning. Jeg har ei venninne der borte og hun har fortalt meg litt om hvordan det fungerer der. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde seg
OK, jeg skjønner ikke logikken i å tenke på akkurat det spørsmålet. Jeg har for øvrig sett på videoen, og selvom det er sjokkerende mange som ikke gjør noe, så ringer tydeligvis noen 911 og er svært oppmerksomme på hva som har skjedd siden politiet er så raskt på plass. Jeg vil heller tro at det er lite kunnskap om hva man gjør med hardt skadede mennesker som spiller inn, og at det er i USA trenger ikke ha noen beydning.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde segTrenger ikke nødvendigvis å ha noe med saksøkings-problematikken å gjøre dette. Leste for noen uker siden i lokalavisen her jeg bor at en dame som hadde kjørt av veien opplevde at et titalls biler passerte uten å stoppe å tilby hjelp. I Gjerdrum.... Så dette er nok ikke et unikt USA-fenomen,nei.
|
|
|
#7 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkjørt og hardt skadet - ingen brydde segHar jo hørt om folk som har blitt saksøkt i USA fordi man har prøvd å hjelpe og personen har dødd. Det kan vel ha noe med saken å gjøre. Her i landet kan man jo bli dømt for IKKE å ha stoppet. Som bil nr. 2 ved en ulykke har man plikt til å stoppe.
|
![]() |
| Emneord |
| påkjørt |
|
|