Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Wok saus med sweet chilisaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 13:04   #1
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Wok saus med sweet chilisaus

Hei

Noen som kan si meg hvordan jeg skal lage en woksaus med sweet chilisaus. Kun Sweet chilisaus blir litt for sterkt synes jeg, liker at det smaker litt men er ikke så glad i veldig sterk mat. Kan jeg lage saus med sweet chili og kikkoman og noe annet f.eks???

Vil gjerne også vite hva annet dere bruker Sweet chilisaus til?. Har nemlig kjøpt denne nå og lyst å prøve meg litt på ting med denne
Skal ha stekt ris på søndag og leste ei som hadde litt oppi der.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:59   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wok saus med sweet chilisaus

Jeg pleier å surre kjøttet med enten ingefær eller hvitløk. Når alt er nesten ferdig, slenger jeg oppi litt chilisaus, litt soyasaus, en skvett vann, litt konsentrert kraft av samme type som kjøttet, og så drysser jeg over litt maizennajevning.

Det blir mest på slump, men ganske godt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 16:03   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wok saus med sweet chilisaus

Tusen takk for tips allium, prøver å lære meg litt hva som kan tas oppi av krydder, sauser o.l så veldig kjekt å få vite hva andre har oppi og gjør

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:09   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wok saus med sweet chilisaus

Jeg pleier å bruke både ingefær, hvitløk og lime som kryddere til wokmat. Ikke nødvendigvis sammen alt sammen. Ofte starter jeg med å steke kjøttet på god varme, har oppi hakket hvitløk. Så tar jeg oppi litt pepper og litt hakket ingefær fra et glass (ferdig hakket, smart). Når maten er omtrent ferdig har jeg på woksaus, sweetchilisaus eller limesaft. Hvis jeg tar i litt soyasaus dropper jeg salt inntil jeg får smakt på maten, ofte er soyasaus salt nok.

Den med maizennajevning er lur, da kan man få mindre sterk mat som også er barnevennlig.

Til slutt et lite tips for en mamma som må ha noe morsomt til middag: Fiskepinner kan dyppes i sweet chili saus! Syns faktisk det er kjempegodt jeg!

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:34   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wok saus med sweet chilisaus

Sweet chillisaus kan blandes med appelsinjuice, og brukes til kyllingfilet, champignon, paprika og cashewnøtter. Serveres med ris.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no