Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Brilleland - blir nok ingen stamsjappe det nei

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 21:33   #1
Left
Passiv

Standard

Brilleland - blir nok ingen stamsjappe det nei

Kjøpte meg nye briller av merke Bjørn Borg i slutten av februar.
De har sittet litt dårlig helt siden jeg kjøpte dem, så har vært innom en gang tidligere for å få dem strammet, og stanga bak øret bøyd til slik at de satt godt.
Det ble gjort, men da ble de for stramme, så jeg har bøyd litt på enden selv. Det har da gått på et vis.
I dag gikk jeg innom for å få dem til å rette ut stengene litt, slik at de ikke satt så stramt bak øret.
"Nei, her kan vi ikke gjøre noe, for det er i festet det er bøyd" - så ser hun ned på minstemann, og sier "her er det nok noen som har vært på ferde" og insinuerte at han hadde klådd på brillene mine.
Vel - det har han ikke. De er jeg nøye med at blir lagt slik at de ikke kan nåes. De ligger på speilhylla på badet når de ikke er i bruk.
Jeg sa at han ikke hadde vært halvnær dem, men det fikk jeg nok ikke noe gehør for.
Greit, jeg skal ikke legge igjen en krone der mer jeg.
Og det blir nok ikke flere brillepar fra Bjørn Borg heller, om de ikke tåler mer enn som så.

Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:38   #2
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Brilleland - blir nok ingen stamsjappe det nei.

Har brukt Brilleland i mange år. Bruker linser derfra og har et par briller derfra og de jeg hadde før var vel også derfra tror jeg... Har vært fornøyd med servicen der jeg, men det er jo individuelt. Kommer jo litt an på hvilken butikk dette var. Har ikke Bjørn Borg briller jeg da. Husker ikke merket.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:31   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjipt!

Jeg kjøpte et par kjempefine briller der for 5 år side, etter at eldstemann kastet de forrige ut vinduet i 5, etasje... De er fine, men for "sarte" for et liv med stadige kilevinker og gripende babyhender og jeg har vært innom utallige ganger og alltid fått dem rettet opp med et smil.

Nå sist var det en skrue som knakk, og den kan visst ikke erstattes, så nå var det slutt på reparasjonene, men det stod ikke på viljen.

Gammel 09-06-08, 22:32   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Her bør det være åpning for at denne episoden ikke var hele kjedens feil. Djeez.. det er vel rimelig trangsynt,.

Hilsen Interoptik-ansatt.

Gammel 09-06-08, 22:52   #5
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Brilleland - blir nok ingen stamsjappe det nei

Kan vel skylde deg selv her vel?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 00:02   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Her tror jeg du rett og slett har havnet hos feil person. Brilleland fikser alltid på brillene gratis.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:42   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her bør det være åpning for at denne episoden ikke var hele kjedens feil. Djeez.. det er vel rimelig trangsynt,.

Hilsen Interoptik-ansatt.

Neida, jeg tror nok det går mer på akkurat den Brillelandbutikken. Har hatt et greit forhold til kjeden, fra andre steder. Så tror overhodet ikke at det er slik over hele linja. Da var det nok ikke så mange som brukte dem antakelig.
Det gikk mer på dårlig service i "vår" butikk. Det finnes heldigvis alternativer her. Bla. Interoptik.

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:44   #8
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Kan vel skylde deg selv her vel?

På hvilken måte?

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 08:23   #9
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå vet jeg ikke hvor du bor men vi har en Brilleland i nærheten som er kjent for dårlig service (noe vi ikke var klar over). Var der for en uke siden og kommer aldri til å sette mine ben i den butikken.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 08:24   #10
Left
Passiv

Standard

Her kan man jazze rundt blandt roser

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 08:31   #11
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Her kan man jazze rundt blandt roser

Ok, da er det langt unna.....her er vi bare blærete

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:28   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt tilsvarende opplevelse med en optikerforretning fra en annen kjede, så det er nok mer mennesket bak disken enn akkurat kjeden.

Brilleland har jeg ikke gode erfaringer med, men det går mer på deres rigide prissystem enn på servicen. Jeg sa i fra ved å slutte å være kunde der, beste måten å gjøre det på.

Gammel 10-06-08, 12:13   #13
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Den på kjøpesenteret? Møkkabutikk.

Gammel 10-06-08, 12:17   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må dra til han der rett ned den bratte bakken. Gud hvor dårlig hukommelse jeg ha. Jeg husker ikke hva det heter, en gang. Helt i byrjan av storgata i hvert fall.
Der er de snille og flinke. Om de er der fortsatt, da.

Gammel 10-06-08, 12:23   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

KJedene driver ulik politikk, ja. Men det gjør da de fleste kjeder i andre bransjer også.
Jeg kunne sagt MYE om feks Brillelands vs andre kjeder, men det er ikke så interessant egentlig.
ALLE mennesker med respekt for faget hjelper en kunde med å rette opp brillen UANSETT hvor den er kjøpt. Å ta betaling for noe slikt er rett og slett uetisk.

Gammel 10-06-08, 12:28   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Du må dra til han der rett ned den bratte bakken. Gud hvor dårlig hukommelse jeg ha. Jeg husker ikke hva det heter, en gang. Helt i byrjan av storgata i hvert fall.
Der er de snille og flinke. Om de er der fortsatt, da.

Tror jeg vet hvor du mener. Like ved kinoen, på samme side, rett over rundkjøringa der? Sportsbutikk på andre siden av veien?

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 17:52   #17
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Den på kjøpesenteret? Møkkabutikk.

Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 18:34   #18
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også sluttet å være kunde hos Brilleland, mye pga kluss med når jeg fikk linsene mine, samt betalingen av de. De ville ha betalt for de to ganger, og det var visst ikke bare bare å få ordnet på. I tillegg kunne jeg ikke fordra optikeren jeg gikk til der. Han var så ekkelt nærgående, men det var visst umulig å få bytte til den andre optikeren.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.