|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Når foreldrene til brudeparet betaler for festen, skal de stå som "avsender" på invitasjonen? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Vi har fått invitasjoner av brudeparet der brudeparet har betalt og der de har betalt med litt hjelp fra foreldre. Men der foreldrene har betalt hele gildet, så har jeg fått invitasjon der XXX og XXX har den glede i annledning sin sønns giftemål med XXX å invitere dere til bryllupsfest ...
|
|
|
#4 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?
Det er jeg vant til også. Her er det vi som betaler, og vi som inviterer.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Betaler foreldre for barnas bryllup ennå? Jøss. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde føltes unaturlig for meg og latt andre betale for vårt bryllup. Det er jo noe man ønsker og legger opp til selv.
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har flere ganger opplevd å bli invitert av brudens foreldre. Jeg har ikke spurt så nøye om dette med hvem som har tatt regningen, men jeg har vel gått ut fra at det er de som betaler siden de inviterer.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?En gang har jeg blitt invitert i bryllup av foreldrene. Det var også brudens mor som skulle ha beskjed om vi kunne komme eller ikke.
|
|
|
|
#10 |
|
*_*
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Skikk og bruk, schmikk og schmuk. Hvis dere vil invitere til bryllup - altså stå som avsendere, synes jeg det blir for ille at foreldre skal slenge ut skikk og bruk-kortet, om de betaler eller ei. De betaler vel for å hjelpe dere, ikke for å ha navnet sitt på en invitasjon til deres store dag?
|
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Mine foreldre har råd og lyst til å betale for barnas bryllup. (mat, lokaler og musikk), og det setter jeg veldig stor pris på. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
*_*
|
Snille foreldre, absolutt. Ta imot. Høyst sannsynlig har de stor glede av å betale for dere, også.
|
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Ja, selvfølgelig tar du i mot med takk.
|
|
|
#15 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Mine foreldre betalte alt på bryllupet vårt. Grunn til det var at de hadde mulighet til det og ville gjerne gjøre det.
|
|
|
#16 |
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Jeg følte med dum som ikke hadde tenkt på det, og jeg har forsøkt å tilby meg å bestille nye, men de sa jeg ikke trengte det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Min stesøster gifter seg nå i sommer, og da innbydelsene kom, sto det min far og stemor som avsender. Ikke skjønner jeg hvorfor og ikke skjønner min far det.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Jeg synes det er mest naturlig at den som betaler for en fest, innviterer til fest. (Og bestemmer hvem som skal innviteres.) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvem sender ut bryllups-innbydelsen?Jeg synes det er normalt at de som betaler også inviterer. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Men det er jo ikke så uvanlig at det er et spleiselag? |
|
|
|
![]() |
|
|