Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkeallergi

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 22:52   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Spørsmål

Melkeallergi

Lille storesøstera i heimen er ille plaget av eksem for tiden. Plutselig slo det meg at det muligens kunne komme av melkeallergi, siden det er det eneste hun får i seg hver eneste dag. Jeg har lest litt på nett, og har egentlig fått sterkere tro på at det kan være melk som gir jenta mi eksem.

Så jeg lurer litt på hva dere som har unger med melkeallergi, hvordan har dere gjort det... Lurer på å ha hørt om at vi kan få dekket utgifter til spesialmelk, stemmer dette, må det gå via legen da eller?

Og så videre; hvordan får barna deres i seg nok kalsium? Hvordan kan de ulike melkeerstatningene brukes til drikke og/eller matlaging?

Grunnen til at jeg spør her, og ikke går til legen, er vel at jeg bare vil prøve en periode, og da er det ikke noe poeng i å vente på passende legetime, for så å antakelig få beskjed om å gjøre som jeg allerede har tenkt å gjøre.

Usikker på om dette er rett forum, flytt tråden om den passer bedre et annet sted.

__________________

Sist redigert av Meta : 12-06-08 kl 22:58.
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 23:11   #2
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Melkeallergi

Må nok innom lege hvis du skal ha noe på resept. Men nå vet jeg jo ikke hvor gammelt barnet er. Her får frøkna Rismelk tilsatt Kalsium. Brukes også i matlaging.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:55   #3
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeallergi

Vi bruker rismelk eller havremelk.
Ville nok gått til lege/spesialist for veiledning før jeg fjernet noe fra barnets kost.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:07   #4
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Melkeallergi

Joda, jeg tar med jenta til legen om vi ser noe endringer. Men det er bare snakk om en prøveperiode på en uke eller så.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:16   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeallergi

Det tar tre uker før melk er helt ute av kroppen. Vær obs på at det er mange produkter som inneholder melk, du kan jo finne tips på www.utenmelk.com

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no