Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dagbok fra en mors verste mareritt

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 20:53   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Dagbok fra en mors verste mareritt

Om mobbing i skolen. Har noen lest denne?

Den er skrevet av en av damene på et mammaforum, og jeg har fulgt historien deres i et par år nå. Har bestilt boken, og gru/gleder meg til å lese den.

Dagbok fra en mors verste mareritt - Om mobbing i skolen

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:05   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagbok fra en mors verste mareritt

Jeg har også fulgt henne og har kjøpt boka, jeg har bare ikke orket å lese den ennå. :feig:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:28   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest den. Den er veldig fin. Og veldig trist. Og vond. Sterk.

Gammel 13-06-08, 21:30   #4
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trengte ikke lese mer enn utdraget fra boken i linken din før jeg begynte å tute. :lettrørt:

Det er viktig at slike saker belyses og bøker skrives.
Bare så synd at et uskylding lite barn må "tråkke opp stien" på denne måten for at samfunnet skal skjønne alvoret.

Gammel 13-06-08, 21:45   #5
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fulgt denne historien på forum og kommer til å kjøpe boken.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:47   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte boken....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:54   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter her og griner av det lille jeg leste i linken, så jeg tror ikke jeg orker å lese den.
Jeg sitter og gruer meg til vesla begynner på skolen om ett år. Jeg vet jeg tar sorgene på forskudd, og at det sannsynligvis går helt fint, hun er ei utadvendt og flott jente som har lett for å få venner, men allikevel. Mobbing kan ramme alle. Jeg skal i hvertfall holde øynene åpne og ta tak i det fort om noe skjer. Jeg er så redd. Redd for å være FOR hønemor også, for å overreagere.

Gammel 13-06-08, 21:55   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Tror ikke jeg kommer til å orke å lese den. Stakkars.

Håper inderlig at vi aldri noen gang vil få oppleve noe sånt. Christian har hittils vært veldig heldig med venner.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 21:59   #9
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Har lest boken ja. En meget godt skrevet bok, som gjør det lett å sette seg inn i situasjonen. Gripende og sterkt fra A til Å.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:01   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Utrolig sterk historie, som jeg har fulgt på et annet forum.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:02   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fulgt historien på forumet, og har også fått god hjelp av denne moren da vi opplevde mobbing på skolen vår. Så flott av henne å bruke dette til å belyse mobbing skikkelig. Håper det kommer masse positivt utav denne leie saken. Har ikke klart å lese boken ennå, men kommer til å gjøre det etter hvert.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:16   #12
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har boka og har lest den. Kjøpte den mest fordi min eldste blir mobbet og bytter skole nå til høsten, men også fordi jeg har fulgt historien på et annet forum.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:40   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har også fulgt historien på ett annet forum og har kjøpt boken. utrolig trist men veldig bra at man setter søkelyset på mobbing.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:42   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje en bok lærere bør lese? Vurderer å kjøpe den til bursdagen til en venninne av meg som er lærer i barneskolen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 01:02   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg følger historien når jeg klarer. Skal bestille boka som en støtteerklæring, men tror ikke jeg klarer å lese den. Dette er virkelig et mareritt og denne historien har satt store fotspor i hjertet mitt og angstflekker i magen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 08:37   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om de som mobbet denne gutten har fått med seg boka og tar til seg det som står der. Det må være aldeles jævlig for dem (bra!) når de blir eldre og får barn selv, og kan lese sine egne handlinger svart på hvitt i en bok på den måten!
Huff jeg får så vondt i magen. Er så redd for at noen av mine skal bli mobbeofre.

Gammel 14-06-08, 09:38   #17
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lurer på om de som mobbet denne gutten har fått med seg boka og tar til seg det som står der. Det må være aldeles jævlig for dem (bra!) når de blir eldre og får barn selv, og kan lese sine egne handlinger svart på hvitt i en bok på den måten!
Huff jeg får så vondt i magen. Er så redd for at noen av mine skal bli mobbeofre.

Det virker ikke som skolen tar til seg noe i hvert fall.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 09:41   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke lese danne boka. Jeg gruer meg allerede til storebror skal begynne på skolen, så leser jeg denne blir det sikkert hjemmeundervisning på han....

Gammel 14-06-08, 09:51   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Det virker ikke som skolen tar til seg noe i hvert fall.

Gjør de ikke? Herregud. Hva slags skole er dette? Fy fader. Jeg vet lite om den skolen vesla skal begynne på, skal sjekke den opp litt.

Gammel 14-06-08, 10:29   #20
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

[quote=Ms.Lee;1044352]Kanskje en bok lærere bør lese? quote]
Hm. kanskje jeg som lokalpolitiker også. Ihvertfall når jeg sitter i komteen for oppvekst og utdanning i kommunen. Vi jobber nå med en ny skolepolitisk rammeplan...Denne skal jeg jammen bestille.
(også skal jeg tilby meg å låne den bort til enkelte komitedeltakere som ikke mener mobbing er noe problem vi trenger å mene noe om.)

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.