|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eat, pray, loveJeg har så lyst til å lese "Eat, pray, love" skrevet av Elizabeth Gilbert.
|
|
|
#2 |
|
rakkarpus
|
Sv: Eat, pray, loveJeg tror ikke den er spesielt vanskelig å lese på engelsk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Trøtt
|
Sv: Eat, pray, loveDen er veldig lettlest på engelsk. Tor dessuten ikke at det er så veldig mye som kan gå tapt i en oversettelse, den norske oversettelsen er sikkert helt grei den også.
|
|
|
#4 |
|
Midtsommerprinsesse
Sv: Eat, pray, loveTusen takk for svar.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Eat, pray, loveJeg tipper at denne er god og ikke en typisk tretten-på-dusinet-selvhjelpsbok, ettersom jeg fikk den i bursdagsgave av min svigerinne som pleier å ha upåklagelig boksmak. Jeg har nettopp begynt på den, og den ser bra ut, og langt fra tunglest, så jeg tror nok det skal gå bra for deg å lese den på engelsk.
|
|
|
#6 |
|
Skal rømme
|
Sv: Eat, pray, loveKan noen fortelle hva som er hovedbudskapet i denne? Hva gjør at den ikke er en tretten på dusinet-bok liksom? Hvis den bare sier "tenk positivt og det vil gå deg godt" så trenger jeg den ikke.
|
|
|
#7 |
|
Trøtt
|
Sv: Eat, pray, loveFor meg var det en fin reiseskildring, men ikke noe ut over det. Det er en veldig spirituell bok, men den traff ikke meg personlig. Forfatteren har imidlertid veldig godt språk, hun skriver veldig levende og beskrivende, og det er et stort pluss! Så det er god lesning selv om det spirituelle nødvendigvis ikke treffer deg.
|
|
|
#8 |
|
Midtsommerprinsesse
Sv: Eat, pray, love
Det er en slik bok jeg er ute etter, ikke en "hjelp til selvhjelp"-manual.
|
|
|
#9 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eat, pray, loveDrar opp denne jeg.
|
|
|
#10 |
|
rakkarpus
|
Sv: Eat, pray, loveHar akkurat begynt på denne nå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Eat, pray, loveJeg synes også hun skriver godt og likte boken. Den fikk meg til å tenke litt samtidig som jeg synes det kunne bli litt mye til tider. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Eat, pray, love
Den var en smule kjedelig, ja - litt langtekkelig og veldig amerikansk, synes jeg, men underholdende på sitt vis også. En svak firer herfra.
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Eat, pray, loveSer at det er en gammel tråd som er dratt fram igjen, men det gjør jo egentlig ikke noe. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Getting in tune
Sv: Eat, pray, loveJeg leser den nå, etter anbefaling av venninne. Jeg skjønner ikke helt hva hun tenkte, venninnen min, for jeg er svært lite spirituell og synes den biten blir litt overkill i boken. Ehm, det er vel stort sett det hele boken handler om; en åndelig reise liksom, som en vei ut av kjærlighetssorg og depresjon.
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Eat, pray, loveJeg likte veldig godt den første tredjedelen. "Eat", that is. Jeg mener, Roma? Is? Italiensk? Mat? Pizza? Nytelse? Jepp, den likte jeg.
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Eat, pray, loveJeg likte den veldig godt. Leste den på norsk. Det heter forøvrig Spis, elsk, lev, og ikke det andre du skrev over her. Med mindre det finnes flere utgaver, da. |
|
|
|
![]() |
|
|