Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster: Trenger tips! Kjapp mat til mange.

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 13:47   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.599
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haster: Trenger tips! Kjapp mat til mange.

Vi har en slektning av samboer, som er i byen på kurs, boende hos oss et par dager. Svigerforeldrene mine skulle etter planen komme oppover til helga, men kommer i kveld i stedet. Siden de ikke ser denne slektningen så ofte tenkte jeg å lage middag til alle i kveld. Broren til samboeren min, og dama, bor også i byen, og det er naturlig å be dem også når familien samles sånn for en gangs skyld. Jeg sitter på jobb og fikk nettopp vite dette, om at svigers hiver seg og kommer i dag, og jeg kommer ikke hjem før i firetida. Det som jeg trodde ble lettvin middag til meg, sambo og den enslige slektningen har nå plutselig blitt til en familiemiddag til sju personer .

Hva skal jeg lage som det er lett å lage til mange, og som det ikke tar lang tid å forberede eller tilberede? Jeg må visst på butikken først og kjøpe ingredienser i tillegg ... Det kan gjerne involvere poteter, for det har vi masse av (men absolutt ikke noe krav). Men da bør det helst ikke være nødvendig at de skrelles på forhånd

Jeg tenker allerede fårikål, men da blir det en litt sen middag, siden det må koke et par timer. Kjør på med andre tips da!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no