|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
3- og 6-åring på turVi er veldig glad i å være ute i skogen, men ser at radiusen på turene våre blir veldig begrenset fordi 3 åringen vår ikke orker å gå så langt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: 3 og 6 åring på turJeg hadde valgt sykkelhenger.
|
|
|
|
#3 |
|
I farta!!
|
Sv: 3 og 6 åring på turSykkelhenger er som oftest max 40 kg tilsammen.
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Sv: 3 og 6 åring på turDe er godt under 40 kg tilsammen. Storesøster lærer nok ikke å sykle denne sesongen, hun har et godt stykke igjen der da hun sliter med balansen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
--
|
Sv: 3- og 6-åring på turVi er veldig fornøyde med denne sykkelvognen: http://www.abckids.dk/ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3- og 6-åring på turDersom det ikke er aktuelt at storesøster sykler selv deler av veien, ville jeg valgt sykkelvogn. Det er tungt å dra med to barn, da, men greier gubben min, så greier de fleste i rimelig form det.
|
|
|
#9 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: 3- og 6-åring på turHmm, etterlyser du bare sykkelløsning, eller gåløsning også? Jeg kjøpte min første Ergosele da eldstemann var 3 år, for å øke vår aksjonsradius. Når han ble for trøtt til å gå lenger tok jeg eller mannen ham på ryggen, så kunne vi gå noen kilometer til. Han var ikke en spesielt tung 3-åring, må jeg si, men Ergoselen tåler visst opptil 29 kg, så det er bare et spørsmål om å klare å bære. Ergoen ble turløsningen vår det året. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kjernesnill
|
Sv: 3- og 6-åring på turVår storesøster er også for høy når hun sitter i sykkelvogna med hjelm på hodet. Vi kan dra av luka/taket over barna, men da mister vi også fluenettingen og regnbeskyttelsen.
|
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Sv: 3- og 6-åring på turVi etterlyser vel både gåløsninger og sykkelløsninger. Skulle gjerne ha prøvd en påhengssykkel, jeg er ganske sikker på at hun hadde likt det hvis det ikke var vinglete. Vi liker godt å telte, og det hadde kanskje vært litt plass i sykkelvogna til bagasje når storesøster lærer å sykle selv? Må en tur i sportsbutikken skjønner jeg, men takk for alle innspill og erfaringer! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Sv: 3- og 6-åring på turMannen har blitt enig med seg selv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: 3- og 6-åring på turVi har barn født i 02 og 06, og de elsker sykkelhengeren. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Vaklende
|
Sv: 3- og 6-åring på turSykkelvogn høres ut som en god løsning for dere. Mannen bør ta med seg storesøster i morgen, hvis det er mulig. Noen av sykkelvognene er for trange og lave, så det lønner seg å prøvesitte. Vi har NordicCab som også kan brukes som pulk, tvillingvogn m.m.. Der kan vi hekte sykkelen til treåringen på bak hvis han blir lei av å sykle. Foreløpig aldri skjedd her med treåringen, men det hender 4- åringen (søskenbarnstoresøster) velger den løsningen. Den fungerer ypperlig som pulk også, resten har jeg ikke testet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Men først, kaffe!
Sv: 3- og 6-åring på turOgså kan vi vel fortsatt bruke sykkelvogna når storesøster lærer seg å sykle selv. : diskuterer med meg selv: Han skulle ta med seg begge barna imorgen, de har visst en billigvogn på xxl også, men først på lista står COOP sitt tilbud. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: 3- og 6-åring på turBlanse: Det har jeg ofte lurt på også? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Etylbarbital
Sv: 3- og 6-åring på turemm: Vi har enkeltversjonen av denne og er veldig fornøyd. Har brukt den veldig mye. Nå har jeg instruert min mor i å kjøpe dobbeltvognen for oss også - det var jo et strålende tilbud.
|
![]() |
|
|