Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-08, 20:55   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis

et nokså tomt matskap/kjøleskap og null tid til handling (stuck med bortreist mann), og får to venner på besøk i morgen kveld.

Hva skal jeg servere til vinen - annet enn vann??

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:58   #2
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Ikke tid til å rase ut og kjøpe ost og kjeks eller reker og loff, altså?
Hva inneholder det skrinne matskapet ditt, da?

  Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:00   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Pasta med reker.
Surr litt hvitløk, hell på litt rekelake og litt hvitvin og la vesken koke inn, hell på en boks med tomater og la dette koke til sausen blir litt tykkere. Ha i litt fløte (ca 2/3 dels matfløtekartong) og la koke litt. Ha i rekene. Smak til med pepper (pleier å være salt nok).

Server med pasta og litt parmasan.

ENKELT OG GODT.

Men man har kanskje ikke reker i lake i kjøleskapet.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:08   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Ikke tid til å rase ut og kjøpe ost og kjeks eller reker og loff, altså?
Hva inneholder det skrinne matskapet ditt, da?

Nope, det er der det skjærer seg, og jeg klarer ikke å tenke klart i fht skapet. Andamannen er på reise og ungene sover nede...

Jeg har noen varianter av salte kjeks, litt god parmaskinke, noen gamle jordbær og noen trøtte druer og litt i samme duren, litt bakegreier (men kan jo ikke servere søtt?)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:09   #5
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Pasta med reker.
Surr litt hvitløk, hell på litt rekelake og litt hvitvin og la vesken koke inn, hell på en boks med tomater og la dette koke til sausen blir litt tykkere. Ha i litt fløte (ca 2/3 dels matfløtekartong) og la koke litt. Ha i rekene. Smak til med pepper (pleier å være salt nok).

Server med pasta og litt parmasan.

ENKELT OG GODT.

Men man har kanskje ikke reker i lake i kjøleskapet.

Nei dessverre, men alt det andre... og noen frosne kamskjell?!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:12   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Scampi da?
Jeg vet ikke hvordan tomatsaus og kamskjell er. Det går kanskje ?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:16   #7
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Hvis du har et glass oliven eller soltørkede tomater (evt bare salt og tørkede urter), vil jeg foreslå å bake foccachia. Server det rett fra ovnen, sammen med parmaskinken og italieneren. Snadder.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:19   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Hvis du har et glass oliven eller soltørkede tomater (evt bare salt og tørkede urter), vil jeg foreslå å bake foccachia. Server det rett fra ovnen, sammen med parmaskinken og italieneren. Snadder.

Yess! Der har vi den, strålende takk skal du ha!!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:22   #9
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Yess! Der har vi den, strålende takk skal du ha!!

  Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 23:09   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Hvis du har et glass oliven eller soltørkede tomater (evt bare salt og tørkede urter), vil jeg foreslå å bake foccachia. Server det rett fra ovnen, sammen med parmaskinken og italieneren. Snadder.

En knallgod ide Emma!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 23:11   #11
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Hvis du har et glass oliven eller soltørkede tomater (evt bare salt og tørkede urter), vil jeg foreslå å bake foccachia. Server det rett fra ovnen, sammen med parmaskinken og italieneren. Snadder.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 11:03   #12
BonusMor
Forumamatør i lære
 
BonusMor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Funker foccachia til vanlig spekeskinke også? Jeg har nemlig 3 kg oppskåret spekeskinke, masse oliven, soltørkede tomater og mye vin jeg må bli kvitt

Nå fikk jeg lyst til å rase hjem fra jobb og lage deilig mat!

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:04   #13
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Selvsagt. Foccacia er rett og slett kjempegodt ferskt. Jeg pleier å ha litt grovt mel i også, om jeg er i det hjørnet. Skinken må skjæres så tynt som mulig... Mmmm!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:08   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis,

Focaccia. :sikle:

Jeg smakte VERDENS beste focaccia i en liten landsby i Italia for noen år siden. Var innom et lite familiebakeri og kjøpte noen runde små nydelige focaccia-brød, de var så gode at jeg nesten blir hysterisk av tanken på at jeg kanskje aldri skal få smake dem mer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:22   #15
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

foccachia

Opprinnelig lagt inn av BonusMor, her.

foccachia

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Foccacia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Focaccia

Så mange varianter av ett ord i en liten tråd. Googlet litt, og kan opplyse om at Iset har rett: Det skrives focaccia.

Ble det et vellykket måltid, Anda?

  Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:55   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har en flaske rød italiener (Chianti) og en Chablis

Jeg har da ikke italiensk svigerfamilie for ingenting.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no