|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gode tursko til små benNår jeg går på tur i litt ulent terreng, så foretrekker jeg å bruke fjellstøvlene mine. Vi er alltid minst to uker på fjellet hver sommer, glade i å gå på tur i skogen og er også mange helger på fjellet vår og høst.
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode tursko til små benMerrell lager barnesko. Timberland også. Jentungen her har Kamik støvler for tiden. Det er sikkert massevis av produsenter, gode sportsbutikker har sånt.
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Gode tursko til små benJeg ville vel brukt Ecco sine goretex-støvler - de bruker ungene våre året rundt. De er jo ikke nevneverdig foret, og er like fine om sommeren. I barnehagen vår kalles de bare "fjellsko", siden det alltid er sånne som brukes på tur. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Skinner
Sv: Gode tursko til små benTimberland lager fine sko, men jeg vet ikke om jeg har sett noen som virkelig er vanntette.
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Gode tursko til små benSkinnstøvletter. Foreks Ecco. Skinn er lett, pustende og godt å gå i, med litt impregnering er det også helt vanntett.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gode tursko til små benDet er mange av overgangsskoene som oppfyller de kriteriene, jeg har blant annet sett fine fra Timberland. Stikk innom en sportbutikk så har de nok noe, hvertfall på tidlig vår.
|
|
|
#7 |
|
Skinner
Sv: Gode tursko til små benJeg må ha noe jeg kan kjøpe nå.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gode tursko til små ben
Hvis du stikker innom en sportbutikk emd godt utvalg kan det jo hende de har noen. Du får jo ikke akkurat tak i vintersko nå heller. Jeg er for øvrig skeptisk til å kjøpe vintersko nå, fordi de i såfall må være såpass store at de passer med tykkere sokker oppi til høsten, og da vil de ikke sitte spesielt godt nå.
|
|
|
#9 |
|
Skinner
Sv: Gode tursko til små benJeg har vært i mange sportsbutikker, skjønner du, men jeg finner ikke noe. Jeg har faktisk sett etter passende sko siden den gangen overgangsskoene var i butikken. Men jeg er vel vanskelig, for jeg finner ingenting jeg liker. Timberland har hatt ett par passende sko, men enten er det strikklukking på dem (og det funker ikke på den ene frøkna mi, skoene faller rett av foten) eller så har de kostet en formue.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gode tursko til små benNei, det er ikke så lett å finne sko utenfor sesongen, fryktelig irriterende egentlig. Min erfaring med barnesko er at kvalitet koster, og det er veldig vanskelig å finne skikkelige sko til en billig penge.
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Gode tursko til små benVet ikke hvor du bor da, men Sko Hagen (Agnar Hagen Sko evnt.) i Bogstadveien har bredt utvalg hele året, det samme har Grensen Skotøimagasin i Grensen.
|
|
|
#12 |
|
Bare sær
Godt pussede skinnstøvler er bra nok i massevis. Det er det jeg bruker, og jeg har aldri blitt våt på føttene på tur.
|
|
|
#13 |
|
Skinner
Sv: Re: Sv: Gode tursko til små benJeg bor rett utenfor Oslo, så det er en mulighet. Takk!
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gode tursko til små benHar du vært på XXL? De har forholdsvis godt utvalg er min erfaring. Jeg tror det kan være vanskelig å finne gode sko til under 5-600 lappen, desverre.
|
|
|
#15 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det vet jeg faktisk ikke, jeg føler jo at de er året-rundt-sko, men det er ikke sikkert butikkene er enig med meg. Vi har pleid å kjøpe om høsten, så det kan vel hende de er sesongsko. Her hos oss er vinteren ikke spesielt kaldt (kyst-Rogaland), så med sokker i på de kalde dagene virker sånne sko året rundt. 6-åringen kommer f.eks. til å bruke dem på Island i sommer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Gode tursko til små benMin erfaring med Thimberland er at de er fryktelig glatte på vått underlag(fjell). Det er dessverre også min erfaring med Ecco. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Viser tenner
|
Sv: Gode tursko til små benSnuppa på 4 har joggesko fra Reima (Tec). De er lave, men hun har til nå ikke blitt våt i dem selv om vi har gått i halvhøyt vått gress. Prinsessa har et par halvhøye goretexsko fra Colombia, og mannen har de samme men i lav modell. Storebror har et par lave goretex fra Viking og et par halvhøye fra Timberland. Han foretrekker de lave fra Viking fordi sålen på Timberland er stivere og flatere (han har plattfot). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bare sær
Jeg var på Obs! idag og la merke til at de hadde tursko til barn til 199 kroner, Columbia. Men jeg la ikke merke til om de var vanntette.
|
|
|
#19 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode tursko til små ben |
|
|
|