Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når sikringen går ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 13:07   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Når sikringen går ...

..idet jeg skrur på tørketrommelen, hva kan være galt?
Må den på service, eller kan årsaken være noe enkelt som vi kan fikse selv? :alvorlig bekymret for massivt kleskaos den nærmeste tiden:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:14   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

..idet jeg skrur på tørketrommelen, hva kan være galt?
Må den på service, eller kan årsaken være noe enkelt som vi kan fikse selv? :alvorlig bekymret for massivt kleskaos den nærmeste tiden:

Overledning på tørketrommelen?

Dere har jo så nytt hus at jeg tviler på at det er noe galt der, og overbelastning skal ikke skje i så nye hus.
Er tørketrommelen ny eller gammel?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:20   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Går både vaskemaskin og tørketrommel og varmekabler og varmtvannstank på samme kurs? I så tilfelle, hvor stor er kursen?

Og det er ikke alltid at ting er på stell i nye hus. I de husene som er bygget her er det en "elektriker" uten godkjenning som har gjort installasjonene. Mye rart ja.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:44   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Tørketrommelen er relativt ny - 2,5 år ca. Men den blir jo hyppig brukt, da. Det kan ikke komme av at kursen er for liten, da vi har minst to ulike kurser ifm. vaskerommet. Dessuten var det kun trommelen som ble satt på nå, verken vaskemaskin eller varmekabler er på for øyeblikket.

Men det være trommelen som er årsaken, eller kan det være noe annet galt relatert til strømmen på disse kursene?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:49   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tørketrommelen er relativt ny - 2,5 år ca. Men den blir jo hyppig brukt, da. Det kan ikke komme av at kursen er for liten, da vi har minst to ulike kurser ifm. vaskerommet. Dessuten var det kun trommelen som ble satt på nå, verken vaskemaskin eller varmekabler er på for øyeblikket.

Men det være trommelen som er årsaken, eller kan det være noe annet galt relatert til strømmen på disse kursene?

Alle nye hus har slik jordfeilindikator/varsler.
Har den slått ut?

En elektriker kan raskt måle tørketrommelen for å finne ut om det er noe galt med den.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:49   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Du kan prøve å sette i kontakten til tørketrommelen i et annet uttak på en annen kurs å se hva som skjer da.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:05   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Skjer det hver gang du slår på tørketrommelen, og skjer det så fort du har tatt opp sikringen igjen også. Kan jo bare være et tilfeldig engangstilfelle også hvis du ikke har prøvd flere ganger ennå?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:49   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Det skjer hver gang, ja. Når jeg setter i kontakten så lyser indikatorlampene på trommelen, så sikringen går altså ikke umiddelbart. Det er først når jeg skrur den på at sikringen går. Har forsøkt begge kontaktene inne på vaskerommet (to ulike kurser), og samme skjer med begge.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:08   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Da er det bare å ringe tørketrommelreperatøren (les butikken du kjøpte den i).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 19:38   #10
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Jeg fant kvitteringen nå. Den er kjøpt i juli-05, og er altså mindre enn tre år gammel. Har jeg krav på noe ift. reklamasjonsrett eller garanti da?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:09   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Siden den ikke går umiddelbart, så tenker jeg at det er en form for overoppheting i trommelen. Er det overbelastning på kursen, så ryker strømmen stort sett i det øyeblikk man slår på.

Har du gått over og rengjort alle filter? Kan jo være at noe ligger og tetter for, slik at maskina går varm på noe vis, selv om det normalt ikke skal gi utslag i at sikringen går da...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:10   #12
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg fant kvitteringen nå. Den er kjøpt i juli-05, og er altså mindre enn tre år gammel. Har jeg krav på noe ift. reklamasjonsrett eller garanti da?

Reklamasjonstida er sikkert fem år, så hvis det er noe galt med trommelen burde det gå.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:13   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Den går ikke varm, for den rekker jo ikke å starte en gang før sikringen flyr. Jeg forklarte meg kanskje litt knotete ista, det jeg mente var at sikringen ikke går når maskinen slås på ("on"). Men den går umiddelbart om jeg trykker på "start". Jeg pleier å sjekke filtre og sånt ganske regelmessig, så over ista også og det ser helt greit ut.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:28   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Den går ikke varm, for den rekker jo ikke å starte en gang før sikringen flyr. Jeg forklarte meg kanskje litt knotete ista, det jeg mente var at sikringen ikke går når maskinen slås på ("on"). Men den går umiddelbart om jeg trykker på "start". Jeg pleier å sjekke filtre og sånt ganske regelmessig, så over ista også og det ser helt greit ut.

Ah, da misforsto jeg.

Da er det for mye strøm som går gjennom systemet i det du starter, men om det er feil på kursen eller maskina, er det vel kun en elektrikker som kan si.

Jeg ville fått en til å komme og måle hos deg jeg, og så ta det derfra.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:31   #15
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Så det er bedre å kontakte en elektriker før jeg kontakter butikken der maskina er kjøpt? Maskina nærmer seg jo tre år i alder, kan det ha noe å si ift. reklamasjonsrett e.l. om denne fristen passeres?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:33   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Jeg ville kontakta butikken. Reklamasjonstida er fem år, så om maskina bikker tre år har ingen betydning i den sammenhengen.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:43   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Så det er bedre å kontakte en elektriker før jeg kontakter butikken der maskina er kjøpt? Maskina nærmer seg jo tre år i alder, kan det ha noe å si ift. reklamasjonsrett e.l. om denne fristen passeres?

Du kan jo ringe dem og høre. Jeg antar du får spørsmål ang sikringer og kurs, men siden du er innenfor reklamasjonstiden, så kan det jo hende at de sender folk hjem til deg for å måle maskina der.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 22:34   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Jadda. Reparatør er bestilt, kommer hjem til oss i løpet av kommende uke. Så tester jeg trommelen for moro skyld i kveld, og tror du ikke den fungerer da! Ingen sikring som går, og trommelen tørker tøy som bare det. Nå skjønner jeg virkelig ingenting. Kan sånt være forbigående da?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 22:36   #19
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når sikringen går ...

Haha. Tingenes iboende faenskap.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no