Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Curry

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 17:17   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Curry

Noen som har ei god curryoppskrift? Vi er veldig glad kylling i curry her hos oss, men jeg har ikke noen oppskrift slikt at jeg kan lage det helt selv, fra bunnen av. Jeg bruker enten Uncle Bens glass eller pakke fra Knorr som basis.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:29   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Curry

Jeg pleier å brune kylling og løk. Så har jeg i masse curry og curry garam masala (heter det det, tro? I allefall sånn sterk curry fra innvandrerbutikk), en boks kokosmelk, og lar det putre til det tykner.

Jeg har flere varianter av "fyll" jeg bruker oppi:
- Cherrytomater / sukkererter
- Kokkos
- Frukt (fruktcoctail)

Gammel 25-06-08, 17:31   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Curry

Kokosmelk, karri, salt, maizena kan gjøre susen til en saus.
Vi bruker å røre ut kokosmelk, karrikrydder (så mye som ønskes), litt salt/soyasaus og 1 ts maizena og helle det over den stekte kyllingen. Så står det og surrer i 10 min.
Hakker alltid hvitløk og noen ganger ingefær, som stekes med kyllingen.
Ha i de grønnsakene som ønskes. (f.eks. Paprika rød og gul, squasj, gulrot, løk/vårløk, ananas).
Har ikke noen oppskrift...varierer fra gang til gang.
Andre krydder jeg også kan finne på å putte i : Spisskummin, tandori, masala(et eller annet)..chili, rød karripasta.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.