Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tapt bagasje

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 19:20   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Tapt bagasje

Min kjære er strandet et sted i Europa uten bagasje. Han er på kurs hele kvelden og ba meg sjekke hva som han må gjøre.

Er det ikke:
a. Kontakte flyselskap (jeg regner vitterligen med han har gjort dette)
b. KOntakte forsikringselskap og si i fra.
c. Shoppe for 2000,- i klær og toalettsaker og ta vare på kvitteringen? Hvor mange timer gjelder her ? Noen som vet?

Sparebank-forsikring eller mastercard.

?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:19   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tapt bagasje

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Min kjære er strandet et sted i Europa uten bagasje. Han er på kurs hele kvelden og ba meg sjekke hva som han må gjøre.

Er det ikke:
a. Kontakte flyselskap (jeg regner vitterligen med han har gjort dette)
b. KOntakte forsikringselskap og si i fra.
c. Shoppe for 2000,- i klær og toalettsaker og ta vare på kvitteringen? Hvor mange timer gjelder her ? Noen som vet?

Sparebank-forsikring eller mastercard.

?

1. Ja, ta kontakt med flyselskapet/eller agent for flyselskapet PÅ flyplassen FØR man forlater bagasjområdet. Her fyller man i lost-luggage-skjema
2. Ta kontakt med forsikringsselskap og forhøre seg med hvor mye de dekker inntil bagasjen blir funnet.

Det er viktig å merke seg at flyselskapene varierer veldig i kvalitet på dette. Hos de fleste lavpris-selskaper får man stort sett ikke annen hjelp enn klapp på skulderen og lykke til....
Her er forøvrig en link til hva som gjelder vedr tapt bagasje hos SAS.

Gammel 26-06-08, 01:31   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapt bagasje

I min reiseforsikring er det enten forsinket bagasje (tror det er forsinkelser over 4 timer som gjelder), eller tapt bagasje som utløser forsikringskrav... Og uhyre viktig å ta vare på kvitteringer, ja!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.