Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hårvask hos frisøren - hva forventer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 11:17   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hårvask hos frisøren - hva forventer du?

Jeg droppet innom en helt ny frisør her forleden. Min superdyktige frisør som jeg har brukt i 7 år har funnet det for godt å flytte til Østen for en periode, og jeg finner ingen gode erstattere, så drop in ble impulsløsningen denne gangen.

Jeg kom inn, ble henvist til en frisør og en stol. Vedkommende spurte hvordan jeg ville ha det, og jeg ga noen rettningslinjer. Hvorpå frisøren forsvant, hentet klippebordet og en sprayflaske med vann. Deretter begynte hun å sette opp håret og spraye det vått. Jeg ble veldig overrasket, all den tid jeg trodde det var helt passé å ikke vaske håret før en klipp. Min vanlige frisør og andre jeg har gått til spør aldri - de bare gjør det.

Det er bare hår, og jeg sparte unektelig penger på det, men da jeg gikk ut døra kjente jeg imidlertid forskjellen på dette og andre frisørbesøk; mangelen på velværefølelsen etterpå.

Når jeg tenker meg om, hadde jeg nok forventet at hun spurte om jeg ville vaske håret. Og at hun hadde gitt meg beskjed på forhånd om at hun eventuelt ikke hadde tid. (Jeg er klar over at ei heller frisører er tankelesere, og at jeg kunne sagt fra.)

Hva forventer du hos frisøren? Er hårvask en del av pakka, eller foretrekker du å kunne velge det bort?

Sist redigert av leliane : 26-06-08 kl 11:25. Årsak: trykkfeil...
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:19   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårvask hos frisøren - hva forventer du?

Jeg opplever ofte at de spør om jeg vil ha vasket håret først. Jeg svarer alltid ja fordi jeg liker den følelsen av velvære som det gir.
Jeg trodde egentlig at det var lettere å klippe nyvasket hår, men hva vet vel jeg!

Gammel 26-06-08, 11:23   #3
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også hun burde ha spurt.
Selv så pleier jeg som regel å farge håret når jeg er hos frisøren, så da blir det ikke vasket før etter at fargen blir tatt ut. Men i riktig gamle dager, før jeg ikke måtte farge håret jevnlig, så var det også en selvfølge at frisøren vasket det.

Ungene derimot blir sprayet og klippet. Noe de synes er vedig greit, iallfall minstemann, for hårvask er det verste han vet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:24   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier stort sett å vaske håren samme dag som jeg skal til frisøren. Dersom jeg vil vakse håret hos frisøren sier jeg fra om det. Ellers regner jeg med at de bare klipper. Har langt og tjukt hår som det tar en evighet å tørke, så frisørhårvask er som regel mer til bry enn nytte.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:31   #5
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pleier alltid å blir spurt om å vaske håret først, og det takker jeg alltid ja til. Det er litt av det som er deilig med å gå til frisøren synes jeg.

Gammel 26-06-08, 11:31   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vasker håret hos frisøren kun hvis det blir farget eller stripet. Ellers bruker de alltid sprayflasken hos "min" frisør.

Gammel 26-06-08, 11:32   #7
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spør alltid først!

Hadde jeg vært kunde så ville jeg blitt vasket ordentlig 2 ganger, så jeg kjenner håret blir rent. Jeg ville hatt balsam og blitt fønet etterpå.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:33   #8
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg forventer også å bli spurt. Men jeg har også opplevd det samme som deg, og det aner meg at dette kan være et drop-inn fenomen. At de skal få unnagjort så mange kunder som mulig, at de ikke vasker hvis det ikke er helt nødvendig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:38   #9
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg blir spurt, og svarer alltid ja.
Hvis jeg blir rik så skal jeg ansette egen hårvasker, for det er så utrolig godt- kontra det å gjøre det selv.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 11:54   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ny frisør nå. Men der jeg har klipt meg før sprayer det bare vått.Jeg vasker best håret før jeg drar dit. Og er ikke intr. i å bestale 200-300 kr ekstra for å vaske håret.
Men min nye friøsør skyller\vasker det bestandig da hun synens det er best og tar ikke betalt for det. men jeg kjenner ikke noe forskjell på håret etter på

Farger jeg håret vaskes det jo etter farging

Gammel 26-06-08, 11:54   #11
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blir jeg spurt sier jeg ja. Sist ble jeg ikke spurt. Lurer på om det er slik at hos min frisør er det standard å spraye om man ikke skal farge håret? Det jeg absolutt ikke forventet da jeg fikk hårvask første gang hos ny frisør var hodebunnsmassasje og massasjestol :herlig:

Gammel 26-06-08, 12:39   #12
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vasker håret hos frisøren kun hvis det blir farget eller stripet. Ellers bruker de alltid sprayflasken hos "min" frisør.

Same her. Og eg kan ikkje fordra å vaske håret hjå frisøren, så det passar meg bra.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 12:44   #13
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Frisøren min kommer hjem til meg, så jeg vasker håret selv før hun dukker opp.

Gammel 26-06-08, 12:46   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kva er det som er så godt med å få håret vaska hjå frisøren ? Det er jo ingenting som er meir ubehageligt enn å sitta i den stolen med nakken bøyd så langt bak at du nesten ikkje frå puste.
Hater å vaske håret hjå frisøren.

Gammel 26-06-08, 13:01   #15
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Frisøren eg går til når eg føler at eg har god råd, vaskar fleire gonger og masserer hovudbunnen - deilig. I mine pre-mamma dagar kunne eg tilbringa timesvis hos frisøren.

Andre stadar pleier eg å bli spurt om eg vil ha håret vaska, som oftast svarar eg ja.

Gammel 26-06-08, 13:31   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min frisør klipper på tørt hår, men jeg blir alltid vasket etterpå uansett fordi jeg bruker farge.
Jeg hadde nok forventet å bli spurt om vask dersom jeg bare skulle klippes.

Gammel 26-06-08, 14:14   #17
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker sprayflaske, for det er utrolig vondt når nakken blir liggende mot den harde porselenskanten. Det er en prøvelse å ligge der til de får kålet seg ferdig.

Gammel 26-06-08, 14:21   #18
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg foretrekker sprayflaske, for det er utrolig vondt når nakken blir liggende mot den harde porselenskanten. Det er en prøvelse å ligge der til de får kålet seg ferdig.

I tillegg til at vannet renner ned i nakken og man får våt kant på genseren.

Nei, min frisør vasker alltid, men jeg liker det ikke så godt.
Kunne godt spart de pengene.

Mulig jeg må teste ut en drop in time neste gang heller.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 18:20   #19
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg farger alltid håret når er hos frisøren, så da blir det alltid vasket før klipp.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

I tillegg til at vannet renner ned i nakken og man får våt kant på genseren.

Da kan ikke frisøren være særlig god. Min legger alltid et hånkle i nakken slik at det blir mykere mot kanten av vasken og jeg har aldri fått vann ned på klærne. Vannet renner ned i vasken, dit det skal.

Gammel 26-06-08, 18:21   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått håret vasket av maaaange forskjellige frisører. Det gjør alltid vondt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.