|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dagfinn "whatshisname" får svar |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Dagfinn "whatshisname" får svarMeneh, er det virkelig underholdningen til kvinner han sikter til da? Er det ikke underholdningen som blir servert til kvinner? Og den sammenligningen mellom å skulle velge mellom å tenne ham eller lese et ELLE-blad skjønte jeg ikke helt. Hvor tok hun den fra? Jeg synes forsåvidt deler av innlegget var et godt motsvar på hans dustete uttallelser, men resten av artikkelen er jeg faktisk enig med ham i jeg. Jeg tror ikke det at dagens reklamer er noe bra.
|
|
|
#5 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagfinn "whatshisname" får svarSom en avsporing vil jeg nevne bikinimodellen i denne eller forrige ukes KK. Endelig en modell som vi som er litt rundere enn en gjennomsnittlig fotomodell kan identifisere oss med. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Dagfinn "whatshisname" får svar
Kanskje fordi Nordbø selv dro det fram i sin kronikk:
Jeg skjønner ikke helt hvordan du får svaret til Mo til at man ønsker seg et ensidig kvinnebilde?
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Nå skjønner jeg igenting. Jeg reagerte ikke på ordet "punktumer" altså, men jeg fant ingen punktumer verdt å reagere på?
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Dagfinn "whatshisname" får svarJeg synes Helene Mo har noen gode poenger, det at en kvinnes oppgave faktisk ikke er å være sexy, og at det er sant at kvinners aktiviteter, interesser og hobbyer blir ansett for å være mindre bra enn menns.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Skal det være punktum i underoverskrifter?
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Ja, det var en idiotisk uttalelse av ham, men det var jo ikke det som var poenget at vi ble mindre sexy for ham av å lese det, men at bildene som blir presentert gjør kvinner mer usikker og missfornøyd ifht egen kropp og eget selvbilde, og gjør at de tror det er dem det er noe galt med. Men, det er det jo ikke, det er de falske mediabildene og idealene det er noe galt med, ikke kvinner flest. De skal ikke måtte bestrebe seg etter å bli noe som modellene selv ikke engang er.
Hun forsvarte det kvinnebildet han kritiserte.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Enig i dette og det du skriver forøvrig Esme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg mener heller ikke at man blir mindre sexy av å lese sånne blader (og jeg trodde heller ikke Nordbø sa det), men i likhet med Mo syns jeg det kan gå like mye utover selvbildet å få sine interesser, utseende og fantasier degradert av menn. Bare se hvor kritikken av Sex & Singelliv-filmen har tatt veien. En ting er en skikkelig slakt basert på story, innhold, skuespillerprestasjoner osv. en helt annen ting er å si at kvinner som liker filmen fortjener dårligere lønn enn menn (Menn som liker det det er lov å like, nemlig action!)
Nei, det gjorde hun ikke. Hun kritiserte formen kritikken av kvinneunderholdning har tatt. Jeg er heller ingen tilhenger av disse damebladene, men det betyr ikke at jeg syns det er greit å bruke skikkelig megateite måter å kritisere dem (og dermed deres lesere) på.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Eg oppfatta det ikkje som om han kritiserte kvinner for å lese desse magasina. Han kritiserer annonsørane og redaktørane.
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Hadde han holdt seg til det kunne jeg vært enig, men dette utsagnet taler litt mot din påstand. Her drar han vel med seg litt mer i dragsuget.
Hvorfor skal Elle vise noe han skal bli tent på? |
|
|
|
![]() |
|
|