Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

FrP om transpersoner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 09:48   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

FrP om transpersoner

"Det er som om staten skal vedta at man ikke kan trekke på smilebåndet når man ser en mann på 130 kg med skjegg komme nedover gata i rosa kjole", sa en FrP representant på TV, om statens handlingsplan for tranpersoner, som de mener er sløsing med penger.

Det overrasker meg jo ikke, men makan til oppkok av sære fordommer er det lenge siden jeg har hørt! Er alle transpersoner/transkjønnede overvektige? Er det normalt at en biologisk mann som oppfatter seg som kvinne, går med helskjegg?? Huff, tenker jeg da.

Jeg synes derimot at det er flott at det rettes søkelyset på å bekjempe fordommer mot transkjønnede, slik som denne FrP-representanten tydeligvis er plaget med.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:38   #2
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FrP om transpersoner

Gammel 27-06-08, 14:32   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Det måtte jo bare kommer fra den kanten da, helt sjangseløst er det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:38   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er sikkert mange transer som flyr rundt med en halvmeter skjegg. Dette er så standard Frp, noen ganger føler jeg at jeg bare må trekke på smilebåndet istedenfor å bli sint.

Gammel 27-06-08, 14:54   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det er sikkert mange transer som flyr rundt med en halvmeter skjegg. Dette er så standard Frp, noen ganger føler jeg at jeg bare må trekke på smilebåndet istedenfor å bli sint.

Heldigvis kan ikke staten pålegge noen å la være å trekke på smilebåndet av Frp..

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:01   #6
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en karakter her i byen for noen år siden som gik kledd omtrent som han beskriver. Så helt umulig er det ikke. Jeg må innrømme at jeg trakk på smilebåndet for meg selv noen ganger jeg...

Jeg har jo samtidig kjent flere som har valgt å skifte kjønn, og cross-dressers også. Ikke alle vil like å betegnes som transer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:02   #7
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå må de gi seg!

Her sitter jeg og jobber intenst med å kvitte meg med frp fordommene mine. Prøver virkelig, helt sant!
...også gjør de ikke annent enn å bekrefte mitt inntrykk. Gang på gang!
Come on!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:09   #8
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Vi hadde en karakter her i byen for noen år siden som gik kledd omtrent som han beskriver.

Ikke gitt at han var trans av den grunn.
Den forklaringen synes jeg mer høres ut som noen som henger igjen i en slags syrerus, eller lider av en psykisk sykdom, ikke en transperson.

For all del, folk kan godt gå kledd slik uten å være syk på noen som helst måte, men de fleste menn jeg har møtt som har kjedd seg i kjole og beholdt helskjegg eller liknende går ikke slik fordi de er trans, men av helt andre grunner.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 27-06-08 kl 15:15.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:13   #9
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hjelp i alle fall ikke mot fordommene jeg har for FRP...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:40   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Nå må de gi seg!

Her sitter jeg og jobber intenst med å kvitte meg med frp fordommene mine. Prøver virkelig, helt sant!
...også gjør de ikke annent enn å bekrefte mitt inntrykk. Gang på gang!
Come on!

Gidder ikke å prøve en gang. De bekrefter seg selv igjen og igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:16   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette bekreftet bare fordommene jeg har mot FRP generelt, og den representanten spesielt.

Gammel 27-06-08, 16:58   #12
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Det er forferdeilg vanskelig å kvitte seg med fordommer som blir så til de grader bekreftet gang på gang. Jeg er ikke overrasket over dette utspillet heller, det bare føyer seg inn i rekken....

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 18:16   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal spandere på FrP et besøk i menneskebiblioteket til Folkehjelpen.
For det kommer pinadø så mye fjas fra den der Frp-leiren for tiden (og generelt hele tiden), at jeg er pisslei for lenge siden.

Gammel 27-06-08, 18:21   #14
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Ikke gitt at han var trans av den grunn.
Den forklaringen synes jeg mer høres ut som noen som henger igjen i en slags syrerus, eller lider av en psykisk sykdom, ikke en transperson.

For all del, folk kan godt gå kledd slik uten å være syk på noen som helst måte, men de fleste menn jeg har møtt som har kjedd seg i kjole og beholdt helskjegg eller liknende går ikke slik fordi de er trans, men av helt andre grunner.

Jeg kjente ikke vedkommende, men det het seg at han var transversitt, det kan ha vært noe annet.

Jeg har derimot levd i et milkø med både cross-dressere, transer og kjønnsopererte. Jeg tror ikke noen av dem ville anse meg som spesielt fordomsfull.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.