|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() En streben etter kongelighet?http://www.dn.no/forsiden/naringsliv...=c1_re_right_3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fornøyd
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Jeg måtte også fnise litt av dette. Enn å gjøre slikt, uten at noen i det hele tatt har bedt om det?
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Unorsk er det kanskje, selv om det ikke er uvanlig i et kunsthistorisk perspektiv at de som har betalt for kunstverket eller bygningen har fått inkludert seg selv i verket, enten det har vært at de har vært malt inn som deltakere i altertavler eller at de har hatt en egen bås i kirken merket med slektsnavn eller lignende. Men personlig mener jeg det er litt voldsomt i dagens samfunn, og at en plakett eller lignende burde være tilstrekkelig.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: En streben etter kongelighet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Noe så fjollete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Det synes jeg er helt greit. Hvis noen vil betale mangfoldigene millioner for å få en statue av seg selv på et offentlig bygg og samtidig sponser store deler av summen for bygget, så vær så god. De kommunale kronene spart er det hundre andre hull å dytte i, så dette synes jeg er helt topp!
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Det som er litt morsomt er at dette er et relativt "gammeldags" form for sponsorering, sett i internasjonal sammenheng. Norge henger et stykke etter, og er bare så vidt på vei ut av "art for arts sake"-perioden, som del fleste andre land i Europa beveget seg ut av på søttitallet. I og med at sponsorer i Norge er i denne startfasen på moderne mesenvirksomhet gjør de slike ting som dette, noe som virker überharry på dem som er av litt mer globalt og kosmopolitisk kaliber enn Hagen og Treschow. Heldigvis er de aller fleste mesener og sponsorer i Norge litt over den "megmegMEG!"-perioden dette paret aldri ser ut til å komme ut av.
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Fniser litt med dere andre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Vel, det plager meg ikke og jeg har ingen motforestillinger mot at de må få gjøre det. Men, om jeg noen gang kommer til å skjønne behovet deres for det? Mmmmm nei det gjør jeg nok ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
godt brukt
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?
Sist redigert av Mandarin : 27-06-08 kl 15:29. Årsak: glemte en "ikke". |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Den type betingelser får dem jo til å virke noe patetiske. Men de får gjerne gjøre det for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Værsågod, sier jeg. Hyggelig med donasjoner, men å forevige seg selv... Jeez. At de VIL latterliggjøre seg selv sånn?
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Jeg lurer på om dette tospannet lever på en annen klode? De virker så oppkonstruerte? Det er nesten så jeg ikke tror de finnes |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() Sv: En streben etter kongelighet?Det er så griseharry at jeg finner ikke riktige ord. Montro hva Bordieu sier om dette?
![]() |
|
|