Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En streben etter kongelighet?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 14:55   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En streben etter kongelighet?

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv...=c1_re_right_3

Denne her får meg til å fnise ukontrollert. Saken er altså at Hagen og Treschow ønsker å donere mengder av penger til kulturhus i Larvik - hvor paret har ytret ønske om at det skal henges opp et relieff som forestiller turtelduene. (Relieff er et slags skulpturarbeid.) Dette er da vel fantastisk unorsk? Nå pleier jeg normalt å være glad i alt som er annerledes enn hvordan vi pleier å gjøre saker og ting, med unntak av snobberier som dette. Fjollete, synes jeg. Men vad tycks? Er det saklig å smykke våre kulturhus med bilder av rike bidragsytere? Eller skal det være forbeholdt våre kongelige? Folkevalgte og kulturpersonligheter har jo blitt beæret med statuer og malerier, er det nå på tide å også hedre næringslivskonger og rike arvinger på dette viset?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.