Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp, størrelse på oppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 15:34   #1
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp, størrelse på oppskrift

Hei

Skal ha besøk i morgen og skal lage stekt ris, tenkte jeg skulle lage ca slik som under (fant på nett), men det stod ikke antall personer. Vi blir 4 voksne og to små. Dette er vel kanskje ikke nok?, hvor mye bør jeg ta?. Skal også ha i reker helt til slutt.

Marinerer en kylling fillet(skåret i biter) i krydder og olje.

Koker risen, setter til side (bruker jasmin, 6 dl vann og 4 dl ris)

Steker 4 egg til passe eggerøre i en vanlig stekepanne.

Chopper opp 2 stk gulerot i små biter, grovhakker en halv purre.

Steker så kyllingen og tar den ut av wokken, Steker en boks piknikkskinke skåret i små biter. Kryddrer med hvitløkpepper + litt ingefær....

Steker så grønnsakene og hiver i ca 4 dl frosen amerikansk blanding eller finhakket brokkoliblanding.

Smekker oppi kyllingen når grønnsakene har fått et fræs.....tar oppi tre til fire spiseskjeer soyasaus(etter ønske), har en god slurp med sweet chillie saus oppi.

Måker så på med ris til ønsket konsistens.

Salt og pepper etter behov.

Dette er noe som er vanskelig å stoppe å spise når man er mett

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 15:37   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, størrelse på oppskrift

Det som er litt kjipt er at du ikke kan safe med å lage mye ris, for gjør du det "vanner du ut" godsakenes som er oppi hvis du lager for mye. Men jeg ville tatt litt mer enn det som står som porsjonsberegningn per person på rispakken. Og så ville jeg økt til minst to kyllingfileter til fire stykker, jeg tror jeg hadde beregnte en kyllingfilet til hver person.

Lykke til!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no