Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken farge skal vi ha på huset?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken farge?
Hvitt 10 32,26%
Lyseblått 0 0%
Mørkeblått 2 6,45%
Gult 1 3,23%
Oransje 1 3,23%
Letthet 5 16,13%
Brunt 1 3,23%
Grønt 0 0%
Rødt 2 6,45%
Rosa 0 0%
Annet 13 41,94%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 00:08   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken farge skal vi ha på huset?

Husene rundt er hvitt, lyst grått, mørk grønt, lys blått, mørk blått, rødt.

Vi bor i et byggefelt, men det er ganske mye skog her.

Skal aldri, aldri, aldri bli interiør- (eller eksteriør-) konsulent

Gammel 07-07-08, 00:14   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge skal vi ha på huset?

Grått!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 00:15   #3
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer også for grått.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 00:15   #4
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken gråfarge er fin da? Jeg vil ikke ha slik militærbrakkegrå :neitakk:

Gammel 07-07-08, 00:16   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes grått i varme toner, og kalde.
Jeg liker best kalde. Med hvite karmer.

Gammel 07-07-08, 00:17   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Gammel 07-07-08, 00:19   #7
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt vanskelig å se huset.
Men en hvitfarge ville jeg valgt.

Gammel 07-07-08, 00:23   #8
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vet du navn eller kode?

Gammel 07-07-08, 00:23   #9
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemmer for en varm gråfarge med hvite karmer.

Gammel 07-07-08, 00:28   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

varm, kald dere kan like gjerne be meg om å kjøpe en frisk farge med en anelse nostalgi og sjøsprøyt. Tall er fine. Sånn som S2005 Y23G eller S9997 B67Y. Da kan jeg bare gå på fargebutikken og si at de på forumet sa at jeg skulle ha den koden - 50 liter takk!

Jeg fant 10 liter feilblandet eggehvit, så jeg vil gjerne ha hvite karmer, ja (ekke så nøye på det).

Gammel 07-07-08, 13:49   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Helt enig, det skal vi ha når vi kler om huset. Velg en varm gråfarge uten for mye gult i. Lettere å holde pent også enn helt hvitt i fht. Svertesopp også.

Gammel 07-07-08, 00:24   #12
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville valgt hvitt, også rundt vinduer, kunne tenkt meg et helhvitt hus selv, men et par naboer har plutselig det nå før vi får somlet oss til beising, så da får vi holde oss til vår hvetegule farge (hvitt rundt vinduer) til naboene blir lei og maler huset sitt i en annen farge.

Gammel 07-07-08, 00:29   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett noen som har en nydelig blanding mellom eggeskall og champagnefarge på huset. og svart tak. Anbefales!

Test denne linken hvor du kan teste diverse farger: http://jotun.iscgnet.com/selection-main.asp

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 00:47   #14
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

http://jotun.iscgnet.com/visualizer....nder=593^DV^QM

Huset Antikkhvit 343 og detaljene (karmer, rekkverk etc) hvit.

Gammel 07-07-08, 07:59   #15
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes lyse farger passer best når huset ligger litt fritt til, uten mye trær o.l. Siden det er mye trær ville jeg gått for litt mørkere, jeg også en grå.

Forslag:

Jotun 1378 Kontur (4202-Y11R) eller
Jotun 8025 Skodde (2703-Y)

Legger ved noen minifargeprøver. De ligger på Jotun sine hjemmesider også (Male ute >> Farger og ideer >> Årets fargekart >> Maling og dekkbeis)

Vedlagte bilder
Filtype: png Bilde 6.png (4,5 KB, 91 visninger)
Filtype: png Bilde 4.png (4,5 KB, 90 visninger)
Gammel 07-07-08, 09:19   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg synes lyse farger passer best når huset ligger litt fritt til, uten mye trær o.l. Siden det er mye trær ville jeg gått for litt mørkere, jeg også en grå.

Forslag:

Jotun 1378 Kontur (4202-Y11R) eller
Jotun 8025 Skodde (2703-Y)

Legger ved noen minifargeprøver. De ligger på Jotun sine hjemmesider også (Male ute >> Farger og ideer >> Årets fargekart >> Maling og dekkbeis)

Jeg har ingen koder, men synes det var gode forslag her
Likte den lyseste best.

Gammel 07-07-08, 09:55   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hvitt eller rødt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 10:03   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

grått

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 10:49   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken farge er nabohusene på hver side av huset?

Gammel 07-07-08, 13:27   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Hvilken farge er nabohusene på hver side av huset?

Hvite.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.