Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bounty-kake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 19:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bounty-kake

Jeg har bakt igjen. Til mitt "forsvar" spiser jeg knapt av kakene jeg lager (må bare smake at de ikke smaker hoppetau før jeg gir dem bort). Jeg sender dem med mannen på jobb.

Denne ble ikke akkurat FLOTT å se på, men smaker veldig godt. Omtrent som Bounty, samme seige deilige konsistensen på kokosbunnen.



BUNN:
200 gram melis
200 gram kokosmasse
6 eggehviter

SJOKOLADEKREM:
150 gram smør
150 gram kokesjokolade
1 ts vaniljesukker
6 eggeplommer

Pisk eggehvitene stive. Ha i melis og pisk videre til du får en tykk, blank marengs. Vend inn kokosmassen. Hell bunnen i to runde former eller en stor langpanne kledd med bakepapir. Stek i ca. 30 minutter på 150 grader.
La bunnen(e) avkjøles HELT i formen, hvelv den ut og dra forsiktig av bakepapiret. Dersom du brukte langpanne, skjærer du bunnen i to deler på midten. Jeg skar den i fire og fikk dermed en litt høyere kake.

Sjokokremen lages ved å smelte smør og ha i sjokoladen. La den smelte helt og avkjøles. Den skal helst være litt kald når den blandes med eggene. Pisk eggeplommer (ikke eggedosis) og melis. Ha i vaniljesukkeret. Bland med den avkjølte sjokolademassen og rør godt. Blir konsistensen suppete, sett bollen i kjøleskapet i et kvarters tid til den er blitt fastere. Ikke glem tiden, det er umulig å smøre den utover kaken om den har stivnet helt.

Smør kremen på bunnene og oppå kaken. Strø over kokos.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 19:27   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bounty-kake

Den ser fantastisk ut!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 20:07   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bounty-kake

Næmmen! Glutenfri jo!
Skal prøves - takk for spennende oppskrift

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 20:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bounty-kake

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den ser fantastisk ut!

Nåja, den SER ikke så bra ut, men den smaker i hvertfall nydelig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no