Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 17:09   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

Dette er favoritt kaken min. Den er nyydelig. (men mektig)

Marmorert ostekake

Bunn
225 g kjeks med sjokoladebiter
60 g smør
25 g mørk sjokolade

Fyll
350 g kremost
100 g melis og/eller sukker
2 dl yoghurt
3 dl kremfløte
1 pose gelatinpulver (kan sløyfes)
3 ss vann (kan sløyfes)
175 g smeltet mørk sjokolade
175 g smeltet hvit sjokolade

1. Legg kjeksen i en plastpose og knus dem med en kjevle. Ta smulene i en bolle og rør det sammen smøret iblandet den smeltete sjokoladen. Press kjeksen i en springform på 20 cm

2. Rør ost og sukker/melis sammen med en treskje til en jevn masse. Pør inn yoghurt. Pisk fløten, og rør den inn i massen. [kan sløyfes] Dryss gelatinen over vannet i en ildfast bolle, og la den stå litt. Sett den over en gryte med varmt vann, og rør til gelatinen er oppløst. Rør den inn i blandingen. [/kan sløyfes]

3. Del blandingen i to, og rør den mørke sjokoladen inn i den ene halvparten og den hvite i den andre.

4. Legg skjefuller av fyllet oppå kjeksen. Rør veldig lett med en spissen av en kniv, slik at du får et marmorert mønster. Avkjøl minst 2 timer før servering.



Denne er absolutt best dagen etter. Jeg får ikke til gelatinen, derfor har jeg kuttet den ut. Like god uten.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 15:55   #2
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

Den er virkelig god altså. Og lett å imponere med.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 07:40   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

Bilde? Høres knallgod ut!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 16:34   #4
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

Nei det har jeg ikke. Men oppskriften finnes i boken sjokolade. Skal ta bilde neste gang jeg lager den hadde jeg tenkt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:01   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

ta bilde av kaken fra boken da?

:må se bilde på kake før jeg lager den:
:rar:

Så jeg vet hvordan den skal se ut hehe

*kjøpe laktosefri fløte når vi skal til sverige neste uke*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 10-07-08 kl 20:03.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 18:54   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marmort ostekake (lett å gjøre glutenfri)

Oh! Kakeoppskrift uten egg! Tusen takk, denne skal prøves!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no