Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lasagne i langpanne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 20:49   #1
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Lasagne i langpanne

Jeg tenkte jeg skulle lage lasagne i langpanne (fra bunnen av), men aner ikke hvor mye jeg trenger av de forskjellige tingene: ostesaus, kjøttsaus osv.

Vet det er noen her inne som har lagd dette før, så jeg hadde blitt veldig glad hvis noen delte oppskrift

Gammel 11-07-08, 11:11   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lasagne i langpanne

Jeg er ingen flink matlager, men fant denne tråden om lasagne et sted:
http://dinmat.aftenbladet.no/Prat-om...-lage-lasagne2

Gammel 11-07-08, 12:13   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok brukt 2-3 pakker kjøttdeig (400g), 5-6 bokser tomater, bechamelsaus av 2 l melk...?

Vanligvis lager jeg i en ildfast form på ca 25x35 cm, og da bruker jeg 1 ph kjøttdeig, 2 bokser tomat, og saus av i underkant 1 l melk...

Gammel 11-07-08, 12:39   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor stor er langpannen? Jeg bruker en 30x40, som regel. Da bruker jeg 2 pk kjøttdeig, 2 bokser tomater, 1 - 1,5 pakker pastaplater, 1 liten boks tomatpure, 1-2 fedd hvitløk og hvit saus (med muskat - viktig, og gjerne litt revet ost) av ca. 1,5 liter helmelk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.