Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

-Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-08, 20:56   #1
Nebbia
Passiv

Standard

-Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Dagens hovednyhet i VG har sikkert de fleste fått med seg. Milliardær Jan Haudemann Andersen kom med noen herlige betraktninger om menn og barnevogner, og har fått svar på tiltale av Erik Solheim.

Jeg gremmes derimot over at Solheim ikke klarer å legge bort diplomatspråket når han tar frem storslegga. Han burde sagt noe slikt som:

Dette er nok et eksempel på at størrelsen på lommeboka tydeligvis er omvendt proporsjonal med hjernekapasiteten.

eller

Det er trist i grunnen at mennesker som faktisk har råd til å kjøpe flotte biler for å kompensere for manglende utstyr, ikke har penger nok til å kjøpe noe som kunne skjult fraværet av sunn fornuft.

Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 21:11   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: -Hvordan kan noen som er så rike, ha så lite mellom ørene (VG)

Hvorfor ble du ikke politiker Nebbia?

Gammel 12-07-08, 21:13   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hva med sjal?

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 21:14   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror politikken ville vært mye morsommere om bare politikerne lærte seg å være litt mindre PK.

Gammel 12-07-08, 21:18   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hva med sjal?

Bæresjal? Ja, det var nok det Hr. Andersen mente. Han er nok skap-medlem på tettinntil. "Ekte menn bruker Moby Wrap!".

Gammel 12-07-08, 21:20   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergans bæremeis er nok tingen. Utapå dressen.

Gammel 12-07-08, 21:24   #7
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Bæresjal? Ja, det var nok det Hr. Andersen mente. Han er nok skap-medlem på tettinntil. "Ekte menn bruker Moby Wrap!".

Hadde vært tilpass for han med et tvangsmeldemskap der.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:31   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hva med sjal?

ha ha, det var det jeg også tenkte, da jeg leste denne kommentaren hans:

Sitat:

Selv om man ikke ønsker å trille barnevogn, kan man ha det samme forholdet til barna sine, påpeker Haudemann Andersen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:36   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Selv fikk han en åpenbaring på en klimakonferanse for et år siden.

- Jeg var på konferanse med Bill Clinton og Kofi Annan. Under konferansen var begge helt enstemmige i at menneskehetens viktigste problem var menneskeskapte klimaendringer. Da satt jeg der og syntes dette var litt underlig. Jeg tror ikke menneskeskapte klimaendringer er noe problem overhodet. Jeg tror ikke mennesket kan påvirke klimaet i noen signifikant grad, sier Haudemann.

Noen få rikinger tror visst at det følger orakel-evner med pengene. (eg skriver "noen få", for jeg mener jo ikke å generalisere )

Gammel 12-07-08, 22:43   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Noen mannfolk er bare så forskrudde når det kommer til meninger om hva mannen med stor M er... Feminint å trille vogn liksom... Dust.

Skjønner forøvrig ikke helt spørsmålet i overskriften her. Er da ingen sammenheng mellom penger og vett.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:47   #11
Left
Passiv

Standard

De klarer jo å få frem at han er en noe spesiell fyr. "En kvinne kommer med noen flasker Farris. Presenterer seg som hans kone, og går igjen" eller noe i den dur.
Riktig en sjarmklump.

Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:48   #12
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gremmes aller mest over at sånne folk får hovedoppslag. Møkkablekke.

Gammel 12-07-08, 22:54   #13
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Dette tenkte jeg også. Hvorfor i søren ble det førsteside stoff. Hele fyren burde jo bli totalt ignorert. Gadd ikke lese artikkelen en gang, det ble for dumt! Har da bedre ting å bedrive tiden med en å lese om en fjott!

Gammel 12-07-08, 23:04   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Ja, han burde jo egentlig beskyttes mot seg selv. Det skinner da ganske tydelig gjennom at journalisten gjør narr av ham, gjør det ikke?

Gammel 12-07-08, 23:13   #15
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, han burde jo egentlig beskyttes mot seg selv. Det skinner da ganske tydelig gjennom at journalisten gjør narr av ham, gjør det ikke?

Gjør det? Har bare blitt belemret med hovedoppslaget, og det plager meg at en "seriøs" avis trykker så mye svada...

Gammel 12-07-08, 23:38   #16
Nebbia
Passiv

Standard

Gjør det? Har bare blitt belemret med hovedoppslaget, og det plager meg at en "seriøs" avis trykker så mye svada...

Gjør det? Mange avgjørelser i næringslivet fattes i lukkede rom. Jeg synes det er bra at slike holdninger kommer ut.

Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 23:42   #17
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Om han hadde bodd i nærheten her hadde sambo lagt sine trilleturer frem og tilbake der. Og helst sånn at Amundsen måtte stoppe ved gangfeltet mens de kryssa; og han skulle bruke laaang tid.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 23:42   #18
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjarmerende mann

Gammel 12-07-08, 23:44   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Gjør det? Mange avgjørelser i næringslivet fattes i lukkede rom. Jeg synes det er bra at slike holdninger kommer ut.

Eg synest saka vart handtert veldig godt og "gjennomsiktig" av journalistane.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 23:51   #20
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Om han hadde bodd i nærheten her hadde sambo lagt sine trilleturer frem og tilbake der. Og helst sånn at Amundsen måtte stoppe ved gangfeltet mens de kryssa; og han skulle bruke laaang tid.

Ser for meg faren her i huset hadde gjort det samme! Herlig! Utrolig dum kommentar synes jeg bare. Det må jo være for å provosere han sier det. Egentlig synes jeg hele greia var for latterlig, men måtte lese artikkelen, og synes det ble lagt frem på helt riktig måte av journalisten.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.