Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Har dere herjet i huset til et brudepar?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 10:00   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Har dere herjet i huset til et brudepar?

I lys av bryllupsnatt-tråden, der flere enn meg fikk ødelagt bryllupsnatten av "velmenende" venner som trodde de skulle være morsomme, spør jeg: har noen av dere vært slike "venner", altså vært med på å ødelegge bryllupsnatta for et brudepar på den måten? Noen som tør å stå frem og bekjenne sine synder? (Vi skulle hatt en anonym-debatt her for søren ).

Jeg vet jo at ingen av mine venner gjorde dette for å være jævlige, men svært lite gjennomtenkt var det jo, og jeg har heldigvis litt mer vett enn å noensinne kunne gjøre noe sånt mot mine venner.

Så, er det noen her som feks. skulle spøke litt med brudeparet, men som endte opp med å overdrive og alt slo helt feil? Frister nesten å legge denne ut på NM sin anonymdebatt, jeg har så lyst til å høre hva man tenker når man gjør slikt, hvorfor man synes det er ok å lage et helsikes rot for vennene sine?

Gammel 14-07-08, 10:02   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: har dere herjet i huset til et brudepar?

Nei, det ville jeg virkelig aldri gjort, og jeg er veldig glad for at ingen gjorde det mot oss.
Jeg fatter heller ikke tanken bak å gjøre noe sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:17   #3
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har jo allerde innrømmet i den andre tråden at jeg har vært med noe slikt (for nesten 20 år siden vel og merke). Men det var ikke "herjing" og vi var ikke inne på soverommet.
Det var mer av typen fryse ned bestikket, truser og bh i gardinene, ingen lys på toalettet, samt gladpakk over doskåla.
Det tok det med godt humør, men ble litt stressa når de fikk gjester dagen etterpå og ikke fant noe å spise med.

Gammel 14-07-08, 10:19   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men det er jo litt mer uskyldig. Jeg er bare litt overrasket over hvor mange (har lest mange slike historier før) som virkelig ødelegger og roter i huset til brudeparet, spesielt på soverommet, og jeg lurer på hvordan de tenker?
Selv hadde jeg ikke kommet PÅ å gjøre sånt engang, det jeg trodde var vanlig var å feks. strø roseblader over sengen, legge champagne i en isbøtte ved siden av, og ellers kanskje litt sånne Senna-greier. Det var før min egen bryllupsnatt.

Gammel 14-07-08, 11:09   #5
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville aldri gjort noe sånt mot noen! Av den enkle grunn at jeg hadde blitt jævlig forbanna hadde noen andre gjort sånt mot meg!!!
Jeg er for det Iset sier: Champagne, roseblader o.l

Gammel 14-07-08, 11:10   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vettduhva. Det kunne jeg aldri gjort mot noen.

Gammel 14-07-08, 11:11   #7
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri gjort noe sånt og synes de som har gjort ting av den kaliberen du beskriver fortjener en konsekvens som svir skikkelig. Jeg synes det er helt ufattelig tankeløst.

Det du beskriver med roseblader og champagne har jeg imidlertid veldig sansen for .

Gammel 14-07-08, 11:11   #8
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Har ikke det, nei.

Gammel 14-07-08, 11:19   #9
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg ikke gjort, og kommer aldri til å delta i noe slikt heller.
Får jeg høre at noen har slike planer vil jeg også gjøre mitt ytterste for å få dem fra det!

Da jeg leste tråden din første gang var jeg høygravid med bekkenløsning, og jeg begynte nesten å grine bare av å lese om alle de ertene overalt.
Utrolig lite hensynsfullt. Har også hørt om et par hvor de helte klinkekuler i gangen, og tok ut alle lyspærene. Hun som var gravid, falt og slo seg stygt.
Gravid eller ikke, runde kuler på gulv er en dårlig ide uansett.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:21   #10
Left
Passiv

Standard

Har nok vært med på en litt mer uskyldig spøk for mange år siden.
Brudeparet skulle sove i et aneks - bryllupsfesten var på en stor gård.
Det vi gjorde var å skalke alle luker, og tenne opp i svartovnen, slik at den nesten sto og hoppet. Det ble bittelitt varmt der inne. Sånn ørlitt.
Vel - de fikk jo levelig temperatur ved å åpne alle dører og vinduer en liten stund, så temmelig uskyldig.
Jeg ville aldri vært med på å ødelegge ting.
Jeg vet om brudepar som har kommet hjem på bryllupsnatta, og funnet hele huset sitt innpakket i Gladpac. Det var visst en forferdelig jobb å få av alt.

Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:29   #11
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har faktisk aldri hørt om noen (bortsett fra historien din da) som har gjort i forbindelse med bryllupsnatten jeg. Har ikke tenkt på saken når andre har giftet seg heller, og ingen gjorde noe da vi giftet oss. Heldigvis får man vel si.

Små uskyldige ting er jo en sak, men å gå bananas med erter er jo noe helt annet. Skjønner ikke hva de tenkte på.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:35   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg skjønner ikke hva som er morsomt med slikt, og tenker at folk som finner på sånt har innmari dårlig humor og korte antenner. jeg skal love de ikke hadde vært mine venner lenger hvis de hadde funnet på slikt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:36   #13
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Nei det har jeg aldri gjort. Men hadde nok kunnet være med på roseblad og champagne idèen.

Har forresten hørt om et par som kom hjem til en stabel med ved foran ingangsdøren. Da har man ikke ødelagt noe og ingen risikerer å skade seg hvert fall. Den erteidèen hørtes helt j****g ut spør du meg.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:43   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har ikke vært med på noe sånt. Men kunne nok vært med på litt uskyldig moro... Noen få erter i senga f.eks.

Foreldrene mine overnattet i en gammel koie første natta de var gift og i soveposene hadde vennene gjemt en høne. Så pappa måtte ut og slakte den.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:46   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kunne ikke falt meg inn en gang. (Om jeg skulle gjort noe, så ville det i så fall innebært roser og sjokolade. )

Gammel 14-07-08, 11:48   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hadde ikke hørt om denne merkelige "tradisjonen" før jeg leste om det her. Hvorfor gjør man det da?

I vennekretsen vår har vi derimot hatt kronerulling der det har vært bryllup på lavt budsjett, slik at brudeparet kunne få en skikkelig suite på bryllupsnatten.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:14   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Har dere herjet i huset til et brudepar?

Jeg har ikke vært med på å direkte herje i huset til et brudepar, men må innrømme at litt ommøblering har blitt gjort. Dette var to brudepar som bodde i samme hus, det ene leide hos det andre, så vi byttet om på noen få møbler og vi la igjen noen koselige hilsener og kort her og der.

Gammel 14-07-08, 12:25   #18
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vært med på å overlevere champagne og blomster til brudeparet. Kunne aldri tenke meg å være med på å ødelegge bryllupsnatten for noen.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:34   #19
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me kom heim til seng med nytt "Love" sateng sengesett, champagne og jordbær på nattbordet.

Gammel 14-07-08, 12:38   #20
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer ikke å se humoren i slike handlinger. Jeg har ikke vært med på slikt , og det kommer heller aldri til å skje.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.