|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Først klarte de å vaske trekkene, og det på en slik måte at de ble gulskjoldete. Nå har de fått vekk skjoldene (sammen med mye av den opprinnelige fargen, kan det se ut som), og nå er trekkene krympet så mye at vi ikke får dem på lenger. Ja, med unntak av ryggputene; de er i dun, så de tilpasser seg jo – med det resultatet at det nå er ca. 10 cm sprik mellom putene i ryggen der det før var tett. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Å fytti grisen! Så vanvittig surt! Selvsagt må de ta en stor del av kaken, det er jo deres feil!?
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Høres ut som en telefon til forbrukerrådet er på sin plass her. De kan gi deg råd om hva du har krav på, og hvordan gå frem. Dessuten virker det litt når en refererer til dem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Det finnes tydeligvis ei klagenemnd. Kanskje du kan ta kontakt med dem? TV2 hjelper deg har tydeligvis også brydd seg litt om renserisaker.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?De har jo ødelagt sofaen deres, så ja - de må vel erstatte det? |
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Så vanvittig surt! Jeg vet dessverre ikke hva dere har krav på, men er enig med Maz i at forbruksrådet er en bra plass å starte.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Jeg kan ikke skjønne annet enn at dere må ha en god sak. De skal jo være profesjonelle rengjørere. Forbrukerrådet er nok stedet ja.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Jeg har liksom sett for meg at renserier fraskriver seg veldig mye ansvar, men det får jo være måte på. I mitt hode virker det logisk at de erstatter det de har ødelagt; altså enten omtrekking eller ny sofa, men jeg er stygt redd for at det ikke er så enkelt.
|
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?renseriet ødela 70-talls-skinnposen vår, og da fikk vi kjøpe ny hvorpå de erstattet beløpet for den nye. det hjalp selvsagt at det var en forsikringssak, pga vannlekasje i bygget.
|
|
|
#10 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Renseriet har ødelagt sofaen vår. Hva har vi krav på?Renseriene følger oftest NRVs (Norsk Renseri og Vaskeriforbund)retningslinier når det gjelder erstatning på slike skader. |
|
|
|
![]() |
|
|