Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Annbefal meg et regntøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 14:40   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Annbefal meg et regntøy

Jeg har da to gutter på 3,5 år, og skal kjøpe nytt regntøy etterhvert.
Vet ikke om jeg skal har hel dress eller todelt, eller begge deler?
De må ihvertfall tåle regn, Knoll og Tott går ike utenom en pytt, stor eller liten.
Det jeg kunne tenke meg da, er et rengtøy i to ulike farger.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 14:41   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annbefal meg et regntøy

Jeg har vært veldig fornøyd med Reflex sitt todelte regntøy - når de har blitt større har Helly Hansen vært bedre. Reflex er dog både rimeligere og bedre for små barn.

Gammel 20-07-08, 14:46   #3
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Reflex. Den hele dressen er også veldig god, men blir fort varm og klam om det ikke regner skikkelig(altså i kun regnbuksevær). Jeg har hatt begge til mine, og har vekslet på bruken etter hvor elendig været har vært.

Gammel 20-07-08, 14:55   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To-delt.
Reflex sin heldress var finfin, til den begynte å lekke i sømmen i baken.

Poden har mange regnsett, billige greier fra Obs! og dyrere greier fra Reflex.
For å være helt ærlig, så merker jeg ikke store forskjellen på dem.
Jeg vet bare at jeg synes det er veldig greit med flere sett, ettersom ungen til tider har lagt på magen i sølepyttene ...

Gammel 20-07-08, 15:40   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Annbefal meg et regntøy

Når vi har hatt regntøy har det vært Reflex, og det er billige sett altså, men gode, myke og slitesterke.
Vi bruker ellers for det meste Reima Tec vår/høst dressene som regntøy, de skal uansett ha slike dresser og de er vanntette (tåler pøsregn og bading i vannpytter), samtidig som de slipper klamt regntøy. Genialt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 15:43   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Annbefal meg et regntøy

Her er det reflex sine regnsett som gjelder. Ungane er ikkje akkurat forsiktig med kleda, men det tåler desse regnkleda godt

Gammel 20-07-08, 16:02   #7
Left
Passiv

Standard

Reflex er det beste så langt etter min oppfatning. Det tåler en støyt, og holder tett selv om det blir hardt brukt.
Mini fikk seg hel regndress fra Kappahl, og makan til skit skal du lete lenge etter. Han brukte det 2 ggr, og ble da våt igjennom. Tåler med andre ord ingen ting, selv om det IKKE var hull.
Har også brukt både H&M og Cubus sitt og det er ok, men tåler mye mindre enn Reflex sitt.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.