Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Apple iPhone 3G?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 13:43   #1
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Apple iPhone 3G?

Noen har som har prøvd den?

Jeg hadde i utgangspunktet absolutt ikke tenkt å slenge meg på bølgen, men fikk skrekkelig akutt lyst på likevel Nå er det selvsagt utsolgt alle steder, så det tar nok litt tid.

Skulle gjerne hørt litt erfaringer. Brukbar batteritid f.eks? Greit å kunne synce med Mac`en min, Nokia er rimelig klønete på det.

Så, om vi ser bort i fra kameraet, er det noe som helst grunn til å bytte fra en Nokia N82?

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 19:55   #2
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Jeg prøvelånte en igår og jeg ble helfrelst! Men - jeg er ingen "gadget"-dame så jeg aner ikke om den tilfredsstiller de krav du måtte ha. Vet bare at den holdt i massevis for meg, for den var utrolig lett å forstå og bruke (samt veldig fin).

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:28   #3
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Ja, ikke sant

Vanskelig valg. Etter å ha surfet litt rundt, så dukket det jammen opp plenty med alternativer :forvirret:

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:46   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Brødrene mine har, men jeg er ikke overbevist.
Den er kul, ingen tvil om det, men den er håpløs å sende tekstmelding med f.eks.

Jentene mine på 9 og 11 syns den er tøff, og låner onkelene sine så fort de får sjansen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:51   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Den er ikke håpløs på SMS, den er mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Jeg har alltid skrevet raskt, men nå går det jo så det hyler. Hvis man bruker iPod en del er den også fantastisk, du slipper jo unna med kun én dings i vesken. Den er også enkel å surfe på, menyene er enkle å forholde seg til, synkroniseringen er idiotsikker osv. Jeg har hatt min i tre måneder (jeg har altså ikke 3G), og er svært begeistret.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:19   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

idiotsikker

Jeg føler for å gjenta dette. Jeg er overbevist om at nettopp dette, altså idiotsikkerheten, er hovedgrunnen til at Apple gjør det så bra på bærbare musikkspillere (iPod), og jeg tror de kommer til å gjøre det like bra på håndholdte datamaskiner/telefoner (iPhone) på sikt.

Nei du kan ikke skifte batteriet, nei du kan ikke sette inn minnekort, nei du kan ikke bruke annen programvare enn iTunes, nei du kan ikke synke noe mot mer enn én datamaskin, nei den har ikke radio.

Disse begrensningene, og flere andre forsåvidt, gjør at Apples håndholdte enheter er lette og behagelige å bruke, eller idiotsikre om du vil, og det er det som gjør at svært mange liker dem (og stol for all del ikke på meg, se på salgstallene), på dette punktet i argumentasjonen pleier noen å hevde at salgstallene bare skyldes «design», som om det er en dårlig ting; Apples enheter ser veldig bra ut, men designet er ikke utseendet. Design er funksjon, formen følger funskjonen, og begrensningene gjør at man kan produsere noe som ser bra ut i tillegg til at det virker som det skal. Nokia, Creative, HTC, Microsoft og Sony har veldig mye å lære her, og så langt ser det ikke ut til at de lærer fort nok. Og hvis man ikke liker begrensningene til Apple så fins det mange konkurrenter; om man kjøper en stygg og irriterende dings fra Creative eller Samsung i stedet så sparer man sannsynligvis penger også.

Ben "secure in the clutches of the reality distortion field" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:53   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Onkelen til mann har hatt en lenge, engelsk. Eneste minuset for min del er at det ikke er radio.
Det jeg bruker min se w580i til. Skrittteller og radio når jeg går tur med snoopy. Men har funnet anternativ, skrittteller med radio på

Mann vil og ha en ,som jobb fone. De har sånn andre windass foner nå, så han må ha div program for at den skal kune synces med resten av jobb tingene. Så tar vel en stund.

Får se hva utfallet av reprasjonen på min walkman fone. Den sluttet plutselig å ladde..

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:46   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Jeg hadde enormt lyst på den, men da annmeldelserne kom, mistet jeg interessen. Den er svakest på de ting som jeg mest ville bruke den til (kamera, GPS, snakke :-) ) og de funksjoner som den er best til trenger jeg ikke: jeg har en iPod allerede, og sitter nok bak dataen min så trenger ikke internet. Kom frem til, at jeg hellere måtte skaffe meg en skikkelig-men-enkel bil-GPS samt skikkelig-men-enkel mobil med kamera.

Vi hadde forleden besøk fra Danmark, en hadde ny Nokia GPS-mobil. Den fant ikke Bygdøy, eller museerne der.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:01   #9
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Jeg forsøkte å overbevise meg selv om at HTC diamond var mye bedre i dag Iherdig faktisk. Og den er jo egentlig bedre. Både bedre kamera og man får kalender på standby-skjerm. Bortsett fra det er systemet urtregt, på den jeg prøvde iallefall Og klønete etter min smak (har aldri tatt i en windowsmobil før)


Og etter å ha sett hele denne, så er jeg jammen like langt

http://www.apple.com/no/iphone/guidedtour/

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:02   #10
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

GPS i mobil har jeg uansett aldri brukt. Har en Nokia N82. Tror ikke jeg har åpnet programmet engang.

Vi har en egen liten GPS til bilen. Ellers klarer jeg meg uten/bruker kart.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:05   #11
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Jeg er ivertfall fornøyd med min hvite iphone.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:32   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Batteritiden er dårlig. Men jeg har en holder til min, så den lader om natten uansett. Dette er det eneste ankepunktet jeg har så langt. Kameraet tar overraskende bra bilder, SMSen går raskt etter bittelitt tilvenning og 3G-surfingen går overraskende raskt.

Nå må jeg bare finne en sånn MMS-sende-plugin-widget-sak og få implementert det også.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:57   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

så batteritiden er SÅ dårlig?


vår nano holder i flere dager om man ladder den helt opp. Enda den brukes flere ganger om dagen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 13:55   #14
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Jeg elsker ifånen min. Den er jo helt genial!
Nylig kjøpte jeg et batteri-bil-radio dingsedupp til den og nå bringer den musikk inn i mine ører når jeg kjører bil også :forelsket:

Det geniale med den, ja sånn rent bortsett fra at den er super å surfe med, ipod funksjon, oversiktlig sms oppsett m.m Er at man laster bare ned de programmer man ønsker å ha.
Om det er spill, telefonkatalog funksjon, mens oversikt, mms oa.

Sa jeg at jeg var forelsket?

Om det er noe dere lurer på så har folka på dette forumet har rimlig peil :

www.ipod1.no

__________________
Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:05   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Må bare svare, alle her sier at den har dårlig batteritid... må lades en gang pr. dag..? Er dette med GPS, HSDPA, wifi el. påslått? Mannen min har en HTC Touch på jobben, han klager konstant over at hvis han ikke er påpasselig så må han lade den 2 ggr. pr dag (dette er ikke intensivt bruk, ikke mp3 ikke noe, kun snakking og sync mot mailserver) med nytt batteri, for å få den til å vare lenger, så må skjermstyrken slås kraftig ned, sørge for at ikke ørten program går i bakgrunnen, slå av alt annet enn telefondelen når det ikke er i bruk, så, hvis dette er med alt påslått, så synes han det hørtes ut som en drøm og kunne bruke mobilen en hel arbeidsdag uten å trenge lading.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:48   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Den må vel lades annenhver dag om man bruker den fornuftig. Hvilket er helt umulig når den er nyankommet. :forelsket:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 00:24   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Batteritiden er dårlig. Men jeg har en holder til min, så den lader om natten uansett. Dette er det eneste ankepunktet jeg har så langt. Kameraet tar overraskende bra bilder, SMSen går raskt etter bittelitt tilvenning og 3G-surfingen går overraskende raskt.

Nå må jeg bare finne en sånn MMS-sende-plugin-widget-sak og få implementert det også.

Bruker du GPS-funksjonen ? Sånn når du er i en fremmed by og skal finne restauranten til seminar-diner eller adressen hvor veninnens utdrikkingslag blir holdt ? Er det zoom mulighet på kameraet eller er den liksom PhotoBooth på iMacen ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:03   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Kan man motta mms på den?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:13   #19
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Jeg har iPod touch som er ganske lik, bortsett at man ikke kan ringe med den, så jeg kommer ikke til å kjøpe iPhone før den i tilfelle kommer i ny versjon med godt kamera, mulighet for mms og radio, som jeg bruker mobilen mye til.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:15   #20
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple iPhone 3G?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg har iPod touch som er ganske lik, bortsett at man ikke kan ringe med den, så jeg kommer ikke til å kjøpe iPhone før den i tilfelle kommer i ny versjon med godt kamera, mulighet for sms og radio, som jeg bruker mobilen mye til.

Man kan nå sende sms med den
Kan man ikke?
Men ikke mms

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no