Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 22:29   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Jeg får straks et kjøkken som er ganske kjedelig. Det er et hvitt IKEA-kjøkken, med benkeplate i heltre.



Over benkeplatene er det malte vegger med glassbeskyttelse. Det samme gjelder kjøkkenveggene, det er malte vegger. Jeg flytter fra et kjøkken med blomstrete, rosa tapet på veggene, og ønsker litt mer liv i kjøkkenet enn hva jeg nå får. Jeg vurderer derfor å fjerne glassbeskyttelsen, og flislegge. Jeg har sett på stålfliser. Det ser veldig pent ut.





Samtidig så ser jo krystallfliser ganske så lekkert ut også:



Noen som har erfaringer? Eller tanker rundt dette? Jeg søker inspirasjon, så tenk gjerne høyt sammen med meg!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:30   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Har hatt stål, syntes det var noe herk å holde rent. Eller kanskje rettere sagt pent.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:36   #3
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Har hatt stål, syntes det var noe herk å holde rent. Eller kanskje rettere sagt pent.


Synes jeg selv er helt ok nøye med rengjøringen , men stål synes jeg er vanskelig å holde fin. Har kun hatt hel plate, men dog. Ser flekkete ut av ingenting, selv av vaskemiddelet. Stålull funker på fettfletter osv, men man slipper ikke lett unna såpeskjoldene allikevel. Gnikker til slutt med avispapir, papir osv for å få ett fint resultat.

Men for all del, stål er jo lekkert ( særdeles de flisene).

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:50   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Jeg har bodd med en bakplate av børstet stål, og jeg skal aldri, aldri, aldri mer ha stål på et kjøkken!

Noe mer arbeidskrevende å holde rent (eller snarere: flekkete og stygt) skal man lete lenge etter!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 22:51   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Det så veldig fint ut på bildet. Men jeg er enig i at stål er vanskelig å holde pent og rent. Det holder lenge med fronten på komfyren og det lille panelet øverst på oppvaskmaskinen for min del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:49   #6
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Hva med å sette opp en kul tapet bak glasset? Tror slikt glass koster litt, ellers hadde jeg også kjøpt. Jeg satte isteden opp stålplate bak vasken for å beskytte tapen. Helt enig i at stål er vanskelig å holde fint.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 12:54   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med stålfliser? Bedre med glass?

Glassplate over benken er jo genialt. Da kan du variere mye i farger og mønster ved å skifte ut tapet, male etc. Jeg ville ikke kvittet meg med den.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no