Plagsomt barn i nabolaget
Plutselig en dag her dukket det opp en gutt her som ingen andre hadde sett før. Han snakker dårlig, plager de andre barna (avbryter når de spiller fotball, sparker ballen bevisst avgårde eller står i veien når de sykler) og skjønner seg ikke på grenser og regler Tipper han er rundt 5 år. Vi vet ikke hvor han bor og har aldri sett foreldrene. Vet bare at han ikke bor helt nært, for ingen nye har flyttet her den siste tiden.
Problemet er at han og forsyner seg med andres leker og stikker av med det. Går bare inn i hagen og henter seg ting. Nabogutten her måtte løpe etter han nedover gaten da han stakk av med tråbilen hans.
Jeg har sittet på verandaen og hørt på han. Maser og maser om å låne ditt, låne datt, spør mamman din om vi kan få is, kan jeg få være med inn osv. Gutta her vil ikke leke med han, og jeg føler ikke jeg kan tving dem heller. De siste dagene har det tatt helt av. Han ringer på døren opptil 7-8 ganger om dagen for å mase. Og det holder ikke med ett pling, nei her plinges det i ett inntil vi rekker døren. Kan bli mange ganger om jeg er i 3. etasje det Vet jo ikke sikkert hvem det er, så jeg må jo løpe ned.
Nå har jeg sagt i fra flere ganger. Vennlig, men bestemt. Har prøvd å spørre hvor han bor, men han svarer aldri på det. Jeg ville ikke latt mitt barn i den alderen løpe fritt rundt.