Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Magicas orkidéer

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 23:32   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Magicas orkidéer



Den blekgule kom med fire stilker og masse blomster.




Denne har små blomster og har blomstret sammenhengede i 2,5 år!


Denne har skikkelig digre blomster!





Trodde ikke det var håp for denne, rotsystemet satt ikke fast i barken og den var skikkelig tufsete. Men det kom stengel til slutt!


Har to slike med stengel og mange knopper, og en som ser ut som en palme som også kommer med nytt baldsystem og sikkert stengel når den er utvokst.

__________________
2001 - 2003 - 2014

Sist redigert av Magica : 21-07-08 kl 23:37.
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:46   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Utrolig fine.
Kort forklaring på hvordan du steller dem?
Bytter du jord? gjødsel og evt. hva slags type?

Mye vann/lite vann/hvordan vanne osv osv

  Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:39   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Vanne hver helg, skyller de i springen og lar de renne av seg. Bruker lunket vann og skyller de kraftig.

Gjødsel annhver uke i sommerhalvåret, hender jeg glemmer det.
De står i vinduet i mye sol, bortsett fra et par stykker som står på bord/skjenk men veldig lyst.

Har ikke byttet bark eller potte på noen av de på fire år, dvs aldri.
De er ikke glad i trekk, så jeg har ikke vindu åpent i umiddelbar nærhet.

Når de er avblomstret klipper jeg ikke ned hvis stilken ikke visner. Visner den et stykke klipper jeg av der den sluttet å visne.

Tror det er alt, jeg har ikke gjennomsiktige potter, bare på en av tretten.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 00:56   #4
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Så flotte de er!

Jeg har forøvrig hatt mine i trekk mange ganger, men det ser ikke ut til å ha skadet dem Men to av mine omplasserte har stått i vestvendte vinduer og de har fått veldig stygge blader pga. dette, så mye sol er vel ikke akkurat å anbefale?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:26   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Mine står i direkte sol, men det er ikke så mye sol her jeg bor.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:57   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Nå må jeg nesten le litt. Var ute for å se etter den nesten sorte jeg nevnte, som de hadde på Roseby. Har bare sett på den gjennom vinduet tidligere.
Joda, jeg strener bort med friskt mot, og blir 2 meter lang i fjeset... DEN VAR KUNSTIG

  Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:13   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Så morsomt, plømmen..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:15   #8
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Magica : helt nydelig blomster. Kanskje du kan svare på en ting..
Jeg brakk den ene stilken som kom nå ( jeg tok på den ), for hele stengelen hadde visnet og jeg klippet den ned. Tror du den kommer tilbake? Vil stilken vokse opp?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:20   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Tror ganske så sikkert at stilken vil komme igjen ja, men det vil antakelig ta mye lenger tid før den blomstrer. Etter hva jeg har fått med meg er det på 2. årsskudd eller hva det heter at den den blomstrer? Heng meg ikke om jeg tar feil...
Jeg kjøpte meg to andre orkideer da - en hvit og en gul. Nyyydelig
Nå skal jeg få kjøpt meg en bok om orkideer.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:59   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Nå må jeg nesten le litt. Var ute for å se etter den nesten sorte jeg nevnte, som de hadde på Roseby. Har bare sett på den gjennom vinduet tidligere.
Joda, jeg strener bort med friskt mot, og blir 2 meter lang i fjeset... DEN VAR KUNSTIG

Hehe, så morsomt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:19   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Så flotte de er.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:01   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Fantastiske!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 23:41   #13
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Magicas orkidéer



I thee hail, Magica. Nydelige orkideer, jeg er imponert.

Har ikke tall på hvor mange sånne jeg har drept.

  Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 00:00   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Takker, takker! Jeg er naturligvis umåtelig stolt.
Nå er det like før de to neste åpner knoppene sine, og da skal jeg legge inn bilder av de og.

Jeg har kjøpt de på Plantasjen og Kiwi og Prix, i all hovedsak, til en rimelig penge. Det er moro å se hvordan de utvikler seg!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 00:06   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Utrulig fine. Flotte blomstrar, men eg får dei aldri til her hjå meg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 00:11   #16
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Magicas orkidéer

Nydelige blomster.
Jeg har drept endel sånne, men nå har jeg lest så mange gode tips her på FP at jeg tror jeg skal prøve igjen.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no