Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isofix

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 12:45   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Isofix

Jeg lurer, driver og undersøker hvordan vi skal gjøre det med babysete til den nye babyen som kommer i januar/februar.

Vi har en "gammel" bil uten isofix. Har skjønt det slik at isofix er noe som fås eller leveres med nye biler, og at mange nye babystoler og også stoler for større barn kan festes til isofix hvis de har isofixsystem.

Fungerer det slik at de nye stolene med isofix også kan brukes i eldre biler uten isofix uten at det er noe teknisk problem? Syns det var litt vanskelig å se i den siste testen hos forbrukerportalen: http://forbrukerportalen.no/Tester/2...=1148973596.34

Kan dere hjelpe meg litt?

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 16:33   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isofix

Kan bare snakke for den jeg har: Maxi-Cosi Cabrio. Denne kan brukes 1) uten base, da festes den med seler. 2) Med Isofixbase ("Easyfix"), som er ubrukelig uten Isofix. 3) Med "Sele"-base.
Det nye vidunderet "Akta Graco Duologic" kan brukes til det aller meste.
Se her for mer info:
http://www.babyland.se/documents/ann...20-21-2006.pdf
(bla ned 1 side for "Duologic-modellen)
Kan brukes med og uten isofix.
Jeg har laget en tråd på denne her, men her er ikke kommet så mye info ennå.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:43   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isofix

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kan bare snakke for den jeg har: Maxi-Cosi Cabrio. Denne kan brukes 1) uten base, da festes den med seler. 2) Med Isofixbase ("Easyfix"), som er ubrukelig uten Isofix. 3) Med "Sele"-base.

En liten korreksjon. Med isofix basen til Maxi-Cosi Cabrio fix kan du velge om du vil bruke belte til bilen og feste basen med eller om du vil bruke isofix fester. Dvs. den mest anvennlige basen til Maxi Cosi som kan brukes uansett hva slags bil du har enten ny eller gammel eller begge deler.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:52   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Isofix

jeg fikk beskjed om i dag at isofix basen til maxi cosi ikke kan brukes med seler og det samme står det flere plasser på nettet.
Den kan bare brukes med isofix fester.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 22:24   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isofix

Maxi-Cosi Fight!!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 22:39   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isofix

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Maxi-Cosi Fight!!



Jeg har i alle fall både setet og isofix basen i bruk nå, og i min bruksanvisning så kan den brukes til begge deler. Vi har isofix i den ene bilen og ikke i den andre. Basen kan fint brukes i begge bilene sånn bruksanvisningen beskriver, så jeg vet det funker. Nå har jeg importert min base fra Tyskland, men de basene som selges i Norge er vel akkurat like skal dem vel være?

Jeg er ikke overrasket om butikkselgere sier feil opplysninger, det er mange som ikke kan alle detaljene ved alt utsyret de selger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 08:25   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isofix

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.



Jeg har i alle fall både setet og isofix basen i bruk nå, og i min bruksanvisning så kan den brukes til begge deler. Vi har isofix i den ene bilen og ikke i den andre. Basen kan fint brukes i begge bilene sånn bruksanvisningen beskriver, så jeg vet det funker. Nå har jeg importert min base fra Tyskland, men de basene som selges i Norge er vel akkurat like skal dem vel være?

Jeg er ikke overrasket om butikkselgere sier feil opplysninger, det er mange som ikke kan alle detaljene ved alt utsyret de selger.

Og jeg har aldri prøvd å bruke basen med selene. Jeg bare så at de hadde en selebase (Easybase) og konkluderte deretter. Folket for dømme oss selv

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 15:34   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Isofix

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.


Jeg er ikke overrasket om butikkselgere sier feil opplysninger, det er mange som ikke kan alle detaljene ved alt utsyret de selger.

Ok. Men jeg har sett i den bruksanvisningen som var med basen og stolen på butikken og der står det at den bare kan brukes med isofix fester.

Bare på grunnlag av det, at jeg svarte

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 16:08   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isofix

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ok. Men jeg har sett i den bruksanvisningen som var med basen og stolen på butikken og der står det at den bare kan brukes med isofix fester.

Bare på grunnlag av det, at jeg svarte

Kan jo være at de har laget basen forskjellig i Tyskland og Norge. Stikka dukker kanskje snart opp i denne tråden og kan svare? For hun har helt sikkert greie på det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 17:15   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isofix

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol


Fungerer det slik at de nye stolene med isofix også kan brukes i eldre biler uten isofix uten at det er noe teknisk problem? Syns det var litt vanskelig å se i den siste testen hos forbrukerportalen

Vi har ikke Isofix i bilen per idag, men endte opp med å kjøpe Akta Duologic, som Kif refererer til over. Den kan brukes på begge måter. Det er veldig enkelt å feste basen med selene, den kan festes både med to og tre punkt sele.

Vi valget denne stolen nettopp fordi jeg antar at neste bil vil ha Isofix, i tillegg til at besteforeldre har Isofix i sine biler. Duologic kan også brukes som babysete, og det var vel også ett argument for oss, i all den tid familieforøkelse kan bli aktuelt innenfor noen år. Slik mener jeg at vi har sikret oss en god stol for fremtiden.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 17:56   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isofix

Isofixbasen til Cabriofix kan brukes både med isofix og med bilens belte.

Her er bruksanvisningen hvis noen vil se selv. Både festing med isofix og med bilens belte er forklart.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no