Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunst for mor? Smykker av morsmelk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 01:51   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunst for mor? Smykker av morsmelk

Noe for den nybakte mor?

http://www.adressa.no/nyheter/utenri...cle1121297.ece

Sitat:

Lager kunstverk av morsmelk

En gruppe franske kunstnere håper at de innen kort tid kan tilby personlige smykker laget av morsmelk til mødre som ønsker et minne om spedbarnstiden.

Sitat:

Det er allerede laget et armbånd av morsmelk og metall, samt et anheng formet som et babyhode. Disse smykkene blir vist frem på en utstilling i Nègrepelisse i Frankrike i september, skriver Expressen.
Morkake-oppbevaring

På samme utstilling vil man også få se urner der det er tenkt at man kan oppbevare morkaken.

Lurer på hvor mange på SM som har lagt inn forhåndsbestilling til nå?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 01:52   #2
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunst for mor? Smykker av morsmelk

Hvorfor det?

Jeg er så lite sentimental at jeg sneik meg ut fra frisøren da guttungen fikk sin første hårklipp slik at de ikke skulle presse på meg en lokk av håret hans. Jeg har nok rot, liksom.

Gammel 24-07-08, 01:55   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Hvorfor det?

Ja, ikke spør meg. Jeg bruker restlageret mitt til å steke vafler av.

Gammel 24-07-08, 01:55   #4
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror ikke et øyeblikk på at du steker vafler, Teo.

Gammel 24-07-08, 01:58   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg tror ikke et øyeblikk på at du steker vafler, Teo.

Det gjør jeg det så! Gode vafler, til og med! Det er bare matlaging jeg ikke fikser; jeg er en reser på å bake, såh!

Åh, du prøver bare å provosere meg til å invitere deg på vafler for å bevise at jeg kan. Du trenger bare spørre, vet du.

Gammel 24-07-08, 01:59   #6
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Fnis.

Gammel 24-07-08, 06:44   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Milde himmel.
Det får da være måte på.

Gammel 24-07-08, 09:26   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg klarer fint å minnes spedbarnstiden uten morsmelk-kunst. Ikke fordi det er noe ekkelt med morsmelk, men hvorfor lage smykker av den liksom?
Jeg trenger heller ikke smykker med barnas navn eller andre ting i den gaten.

(Men hvis man kunne fått rammet inn morkakene for hvert barn og kanskje gravert inn navnet i dem, ville vel det vært en flott konfirmasjonspresang?)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 09:47   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

(Men hvis man kunne fått rammet inn morkakene for hvert barn og kanskje gravert inn navnet i dem, ville vel det vært en flott konfirmasjonspresang?)

Gammel 24-07-08, 09:50   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 10:17   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er diskriminerende om de ikke tilbyr MME-smykker også .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 10:21   #12
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg synes det er diskriminerende om de ikke tilbyr MME-smykker også .

Kan jo lage smykke av gulpet, så blir det mer personlig :ekkelt:

Gammel 24-07-08, 10:21   #13
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I serien ting man ikke viste at man hadde behov for. :roll:

Maximillia:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:23   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Kan jo lage smykke av gulpet, så blir det mer personlig

Det er jo en god ide, for da har barnet selv bidratt i produksjonsprosessen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:08   #15
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Lurer på om det lukter?

Begynner å bli litt lei denne søtlige lukta på absolutt alt, men kommert sikkert til å savne den når jeg slutter å amme, så et slikt smykke hadde sikkert vært noe? Eh, eller kanskje ikke...

Herr Snurp fant et nytt bruksområdet for overskuddsmelka her om dagen. Jeg satt og banna og leita etter oppskrifter på clutted cream (fikk ekstremt lyst på det og scones etter å ha lest en tråd her ):
- Hvor i f... får man tak i upasturisert melk a'?
- Eh, det vet du vel? Sier Herr Snurp og nikker mot puppene mine.

Gammel 24-07-08, 16:40   #16
Left
Passiv

Standard

Dette her stiller i samme kategori, som å lage gipsavstøpning av magen når man er gravid.
Veldig jeg ville hatt en halv luftballong på veggen liksom...

Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 19:16   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble litt forundret over at dette skulle være en nyutviklet metode. At oppkokt skummamelk + eddik gir et litt stivt plastikaktig materiale har man da visst og brukt lenge.

Kanskje en ide til egenproduksjon.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 20:34   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Dette her stiller i samme kategori, som å lage gipsavstøpning av magen når man er gravid.
Veldig jeg ville hatt en halv luftballong på veggen liksom...

Det måtte i så fall være hvis man kunne lage den om til et skap. Medisinskap, f.eks. Superpraktisk og vakkert, på samme tid (komplett med strekkmerker, forhåpentligvis).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 20:37   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Kunne du tenke deg å bære morsmelken din som et smykke rundt halsen?

Jeg bærer for tiden morsmelk i oppgulpet tilstand rundt halsen (og nedover armene, ryggen og brystet), og trenger ikke noe minne om akkurat dette

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.