Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Noen som skal på Oslo Filmfestival?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 14:00   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som skal på Oslo Filmfestival?

Jeg har alltid vært trofast publikum på Oslo Filmfestival, mend et har blitt litt amputert de siste tre årene. Først hadde jeg nettopp født og etter det har det kommet midt oppi eksamen.

Det gjør det for så vidt i år også, men jeg har veldig lyst til å komme meg på noen filmer i allefall, de har et supert program. Mye gode dokumentarer og førpremierer på mye snacks. Det er Oslo Filmfestival sin "skyld" at jeg har en fetish for asiatsike grøssere.

Mye musikkdokumentar i år også!

Jeg begynte på en liste over hva jeg har mest lyst til å se, men det er umulig, jeg vil se alle filmene!

Sjekk programmet her.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:54   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Oslo FIlmfestival?

Så mye som mulig har jeg tenkt. Jeg har iallefall festivalkort fordi jeg så Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan på Rockefeller på mandag. Den gjorde seg, som antatt, enda bedre med ølservering. (Deretter gikk vi på Mono, og det angret jeg på dagen etter.)

Så langt har jeg bare notert Linklaters A Scanner Darkly på Filmens Hus den 23. Den er veldig bra, og blir nok ikke satt opp på vanlig kino i Norge.

Tips til hva jeg se mottas med takk.

Ben "Let's hear it for the vague blur" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 08:20   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Oslo FIlmfestival?

A Scanner Darkly er virkelig en av filmene jeg MÅ se.

Også vil jeg jo gjerne se alle 40- 50-tallsfilmene: Lonely Hearts Killers, The Black Dahlia, Hollywoodland og Fur, an imaginary portrait of Diane Arbus. Men jeg regner med at alle kommer på kino, så det blir ikke prioritert oppi eksamenskrivingen.

Fikk veldig lyst til å se Hvor var du egentlig, den høres helt utrolig morsom ut, det samme gjør Brothers of the head. Tror vel ikke de kommer på kino med det første.

Av Dokumentar vil jeg gjerne få med meg american hardcore, Bejing Bubbles, loudQUIETloud, Monks - the transatlantic feedback, Piece by piece og Sanctuary - Lisa Gerrard, Dead Moon Story - an unknown passage Og selvfølgelig Tales of the Rat Fink!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 16:01   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som skal på Oslo FIlmfestival?

Har fortsatt bare fått sett Borat (og nå har jo den kommet på kino også), men neste uke skal jeg gå på noen visninger (jeg har ikke funnet planer om å sette opp noen av disse på kino i Norge):

Brothers of the Head "Fake" dokumentar om punkband frontet av et par siamesiske tvillinger.
Wristcutters: A Love Story Livet etter døden for selvmordsofre. Høres veldig morsom ut. Tom Waits i en liten roller er ofte verdt billettprisen alene.
A Scanner Darkly Denne har jeg sett på video, og gleder meg til å få sett den på stort lerret. Ikke en perfekt filmatisering av Dicks roman, men full score for å prøve. Benytt sjansen nå. Denne kommer bare på DVD i Norge.
Renaissance Mer rotoskopanimasjon. Ser veldig stilig ut basert på traileren. I følge The Onion A.V. Clubs omtale kunne hver eneste frame vært hengt på veggen som plakat.
Monks - The Transatlantic Feedback Denne dokumentaren lurte jeg faktisk på om var ekte. The Monks høres usannsynlige ut. Jeg har hørt på albumet deres Black Monk Time fra 1966 nå, og det er også nesten for bra til å være sant. Hvordan er det mulig at jeg ikke har hørt om The Monks før? (Men nå hadde jeg ikke hørt om The Zombies for fem år siden heller, så det fins vel viktig og relativt ukjent rock fra 60-tallet fortsatt.)
The Whispering of the Gods Noe asiatisk bør jeg vel se i år også.

Ben "tror ikke jeg rekker stort mer dessverre" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 16:08   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som skal på Oslo FIlmfestival?

Å, vil! Jeg skal jo i hvert fall på et tidspunkt se The Black Dahlia.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no