|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Hvordan pottetrene en kattunge?Mamman til Stian har vært lat.
![]() |
![]() |
#3 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Men om han bæsjer om natta da? Eller når vi er ute, noe vi jo er mye av tiden nå om sommeren? Eller i overetasjen? Eller... eller... Jeg tar ham jo ikke på fersken hver gang, men finner små klatter hist og her. Luvleh!
![]() |
![]() |
#5 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Mitt råd er å følge den med argusøyne hele tiden.
![]() |
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Straks 11 uker. (Skulle jo vente til den var tolv uker, selvsagt, men plutselig kom naboen med den på døra, la ham i armene mine, og tok farvel. Han mente bestemt at de var leveringsklare ved 8 uker, så nå syns han visst at han hadde hatt dem lenge nok.)
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?La katten lukte på det han har gjort og følge han på do. Fungerer greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Jeg spadde den ene klatten oppi doen i stedet for bæsjeposen (Har sånne herlige parfymerte bleieposer fra England. De funker til kattebæsj også.
![]() |
![]() |
#9 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Sett han i kassen med en gang han er ferdig med å spise. Gjør det systematisk så skjønner han tegningen til slutt forhåpentligvis. Er jo egentlig kattemammaen som skal lære avkommene slikt.
![]() |
#10 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Når han har spist eller sovet, så tar du han/hun opp stryker`n godt på magen og setter den oppi kassa. Da kommer det somregel no.
![]() |
#11 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Nå har det gått nesten en måned, og han er like ram på å tisse og bæsje under sofaen fremdeles. Til tross for at det står en egen dokasse under der.
![]() |
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Skifte til annen kattesand? Ring vetrinæren og spør om råd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?
Tisser og bæsjer han på samme plass? Ulempen ved at kattunger har startet med å tisse utenfor kattedoet er at de tisser på nytt på samme plassen på grunn av lukta. Dere kan variere med hva dere vasker med etter ham. Dere kan også strø ting som han ikke liker der han har tisset og bæsjet. Appelsinskall og pepper er det jeg har brukt. Sett kassen akkurat der han har tisset og bæsjet, ikke ved siden av. Jeg har inntrykk av at noen katter har innebygget GPS. Jeg har trent opp de kattene jeg har hatt ved å putte de opp i kassen med en gang de har tisset eller bæsjet.
![]() |
#14 |
Nattrangler
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Vet du hvilken kattesand de har brukt der du fikk den fra ? Hvis du ikke bruker den samme så prøv å bytt. Går han aldri på dokassa ?
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Først ville jeg tatt kattedoen ut av stuen! Og så ville jeg vasket stedet under sofaen godt med eddik. Etter det ville jeg sprayet stedet under sofaen med et middel man får kjøpt i dyrebutikker, og som får katten til å holde seg borte.
![]() |
#16 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Jeg har sprayet, vasket med eddik, grønnsåpe, jif kjøkkenspray, lagt ut pepper, prøvd tre typer kattesand (han var ikke vant med kattesand der han kom fra, siden han er oppvokst i en låve og har gått på do ute), sprayd doen med catnip, puttet ham i do før mat, etter mat, etter søvn, med en gang han kommer inn osv. Jeg har også satt kassa akkurat der han pleier å bæsje. Vel det ene stedet han bæsjer, siden han har bestemt seg for at hele gulvflaten under sofaen er hans do. Skulle jeg dekket hele flaten måtte jeg hatt en svær kasse.
![]() |
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Han er ute store deler av tiden. Men kommer inn for å spise og sove litt. Ja, og for å drite under sofaen. Når han holder seg ute størsteparten av dagen er det ikke noe problem, da går han jo på do ute. Men det skal max en time til, så bæsjer han. Ikke bare under sofaen, forresten. I går bæsja han like ved siden av tven.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Dersom du stapper snuten hans ned i tiss og bæsj som havner på feil sted inne, kan du faktisk få en katt som selv stapper snuten sin i avføringen etter hvert dobesøk. Det er ikke deilig.
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvordan pottetrene en kattunge?Det er slik jeg har gjort det.
![]() |
![]() |
|
|