|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Kjenner du noen psykopater?Jeg har akkurat lest en bok om psykopati. Selv om jeg nok fikk flere spørsmål etter at jeg hadde lest den enn før, var den interessant.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 26-07-08 kl 16:15. Årsak: eg -> jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Jeg kjenner ingen som ikke er innenfor nærmeste krets. Jeg har fått høre om familiemedlemmer av venner, og dermed fått informasjon fra nær familie. Blant annet hadde en venninne en far som ble beskrevet som psykopat. Jeg fikk høre hennes historie, og senere traff jeg noen som kjente samme mannen. Han ble beskrevet som en utrolig omgjengelig og hyggelig fyr av de som kjente ham mer perifert, datterens historie var derimot ganske tøff kost.
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Jeg tror en jeg kjente ville tilfredsstilt diagnosekriteriene for antisosial personlighetsforstyrrelse (det er vel diagnosen som er nærmest psykopat. Jeg kan ikke så mye om sjølve psykopatbegrepet), men jeg har ikke kontakt med henne nå lenger. Jeg hadde heldigvis ikke så mye med henne å gjøre i det daglige, men hun fikk ved noen anledninger til å skape helvete likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Originala
|
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?
I DSM-IV brukes antisosial personlighetsforstyrrelse. Det minner på mange måter om det man tenker på som psykopati. I ICD-10 brukes dyssosial personlighetsfortyrrelse. De som karakteriesres som psykopater vil tilfredsstille disse diagnosekriteriene, men alle som har de diagnosene vil ikke nødvendgvis betegnes som psykopater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?
Nei, det stemmer at psykopat ikke lengre er en diagnose.
![]() |
#7 |
Fjott
|
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Ja, jeg kjenner, eller kjente ei desverre.
![]() |
#8 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Kjenner en, og han er verre enn noe en kan se på film. Noe ala "kanin-koke-filmen".
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Hva het boka? Den har jeg lyst til å lese. |
![]() |
![]() |
#11 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Dessverre, ja. Har en litt for tett innpå meg, og vil aldri kunne bli kvitt han.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Jeg kjente. Farfaren til min eldste er psykopat. (Vi har ikke kontakt med han nå) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Har en eks som ikke er helt som han skal...Kan vel mildt sagt kalles psykopat.
![]() |
#14 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Kjenner du noen psykopater?Ja, desverre.
![]() |
#16 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Forresten har jeg hørt at ordet sosiopat har blitt brukt som den nye betegnelsen på psykopat?
![]() |
#18 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjenner du noen psykopater?Ja, jeg kjenner to psykopater.
![]() |
|
|