|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor i verden skal vi gifte oss?Vi har omsider bestemt oss for at det ikke blir bryllup i Norge. Det blir heller ikke sjømannskirke, altså må det bli en ambassade. Jeg har lest gjennom hvilke ambassader som vier, og er egentlig veldig usikker på hvordan vi skal klare å bestemme oss. :luksusproblem: Sist redigert av Bærekraftig : 26-07-08 kl 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?En kollega av meg giftet seg i Roma i en gammel kirkeruin med bare levende lys og vielse på italiensk. Det var en svensk dame som organiserte det hele, og hun gjorde en solid jobb. Det var visst vanvittig romantisk, men på ingen måte gratis (begge deler er jo veldig relativt). Det jeg mener å si er at man ikke trenger å gifte seg på ambassaden om man vil gifte seg i Roma.
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Hva med Las Vegas? Tenk så mye morsomt dere kan finne på med barna etterpå. Og så kult bryllup dere får. Nå blir det vel neppe ambassadebryllup der da, men er det ikke mange som har vigselsrett der? Elvispredikanter osv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Ei vennine av meg skal gifte seg i Cooks island, og det synes jeg høres veldig romantisk ut. Men jeg tviler på at det er spesielt billig...
![]() |
#5 |
Gro
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Romantisk i Roma høres jo supert ut, men jeg tror kanskje det blir masse ekstra styr mtp leie av bryllupsplanlegger ol. New York høres strålende ut! Hvor og hvordan feiret dere? Hvor bodde dere?
Las Vegas har han faktisk snakket om for litt siden. Kan jo bli virkelig morsomt med Elvis-prest i Elviskapell |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?
Et vennepar av meg giftet seg i Las Vegas. De tok den helt ut, og har virkelig fått et minne for livet. (Noe alle bryllup uansett vil være.)
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Ingrid-lille giftet seg vel på en strand i Thailand, om jeg ikke husker feil?
![]() |
#8 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?
Men man må vel ha et eller annet papir for å gifte seg der?
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Re: Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Jeg har overvært et par vielser på den norske ambassaden i New Dehli. Brudeparet forlot ambassaden på en festpyntet elefant.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
New York er en utrolig spennende by. Vi var der i halvannen uke, og første delen av uka bodde vi i en leid leilighet (billig og anbefalelsesverdig) og flyttet deretter til dette snodige, men ålreite hotellet (som heller ikke var så altfor dyrt).
![]() |
![]() |
#11 |
Gro
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Takk for info Tjorven75! Det høres ut som en drøm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Bærekraftig:
![]() |
![]() |
#13 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() |
#14 |
WF: BNBE
Mexico er ikke så dyrt, og det er utrolig flotte steder der, som kan lage en fin ramme rundt. Ellers vet jeg at Wickstrøm i hvert fall tidligere har arrangert bryllup på den Dominikanske republikk.
![]() |
#15 |
Gro
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Miss S: For et fantastisk bryllup! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
Kan hende det er annerledes med ambassader, men jeg mener at min kusine (som er gift med en meksikaner) sa at i Mexico er det slik at man må være i landet så og så mange dager før man får gifte seg der.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Jeg regner med at dere kjenner til denne siden.
![]() |
![]() |
#18 |
Gro
Ja, det er den jeg har tatt utgangspunkt i |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Jeg kjenner noen som var veldig fornøyd med ambassadebryllup i Lisboa. Det måtte ordnes på litt kort varsel og førstevalgene deres var "opptatt"/fullt, men de angret ikke på at de endte opp med Portugal. De reiste til Algarve for "bryllupsreise" etterpå.
![]() |
![]() |
#20 |
Gro
![]() Sv: Hvor i verden skal vi gifte oss?Det er utrolig mange plasse vi kunne tenkt oss, men nå har valget falt på Miami. Nå må jeg bare finne dato og kontakte sjømannskirka. Regner med vi tar to ukers ferie, hvor noen dager tilbringes i Miami og resten i Orlando. Jeg må nok lage meg en egen Florida-tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|