Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Reeces siste ønske ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 22:25   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Reeces siste ønske ...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/24/541681.html

Helt klart en rørende historie, men jeg sitter her med et stort MEN hengende over meg...

Skjønner jo at de sikkert ikke ble "ordentlig! gift, men det er noe som får meg til å synes at dette ble litt for voksent alikevel. Kanskje spesielt for "bruden"...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 23:02   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Reece siste ønske ...

Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 23:17   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reeces siste ønske ...

Gammel 26-07-08, 23:29   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Kanskje spesielt for "bruden"...

Tenkte jeg også, ihvertfall hvis det ble en stor familiegreie ut av det, og ikke bare en tilfeldig lek.

Gammel 26-07-08, 23:39   #5
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sjokkert og har ikke ord!

Gammel 27-07-08, 00:46   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er utrolig og håper "bruden" har fått god hjelp etterpå.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:52   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Det er utrolig og håper "bruden" har fått god hjelp etterpå.

Ja, det håper jeg også.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 21:42   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg finner ikke ord. Stakkars lille jente er noe av det som slår meg.

Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 10:35   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes det var hyggelig å ha en slags "sermoni" for de to, men syntes det ble helt galt å kalle det et bryllup. Små barn skal ikke gifte seg, selv ikke på tull. Når det er i voksnes regi, så føler jeg det blir mer alvor over det også.
Men søt historie da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:55   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Det virket på meg, som om jenta nærmest var blitt tvunget til å være med på dette (hun hadde avvist ham mange gange, står det). Håper også at hun blir fulgt godt opp.

Gammel 02-08-08, 15:59   #11
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Litt vel voksent ja.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 16:11   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den her skurrer veldig, veldig i hodet mitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 16:36   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det var helt drøyt. Det ble vel altfor mye for den stakkars jenta å si "nei" til kameratens siste ønske når hun visste han skulle dø, og det synes jeg er helt horribelt å pålegge et barn. Dessuten synes jeg det er horribelt i utgangspunktet å arrangere liksombryllup for åtteåringer (selv om de er døende). Utover dette var det jo en tragisk historie, det er tragisk at åtteåringer dør.

Jeg tror forresten jeg kunne ha vært tilbøyelig til å mene det samme dersom de var voksne, altså hvis de i utgangspunktet ikke var i et forhold og den døende parten formidlet et sterkt siste ønske om å gifte seg med venninnen eller vennen.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 17:05   #14
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åj! Håper nokon tek ansvar for oppfølging av den jenta.

Gammel 02-08-08, 17:18   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette fikk jeg litt vond smak i munnen av.

Gammel 02-08-08, 18:40   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om lille Elleanor opplevde at hun måtte være snill jente og gjøre dette uten å ha lyst, så er det sjølsagt ille. Men ellers slår det meg at å leike bryllup er noe de fleste barn gjør og ferdig med det. Kanskje ble det litt mer "alvor" ut av dette, siden Reece var døende og foreldrene engasjerte seg i dette (det gjør de jo normalt ikke), men jeg tror ikke det nødvendigvis betyr at dette er en belastende erfaring for den lille jenta. Barn leiker det meste, det er jo faktisk en måte de håndterer og bearbeider vanskelige ting på. Forhåpentligvis (og mest sannsynlig etter mitt skjønn) var det nettopp dét det var for Elleanor også. Kanskje er det vi voksne som legger litt mer i det ...

Angående oppfølging, så håper jeg også at hun får det, da. Det håper jeg at alle barn får når de opplever en nær venn dør.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.